Forfatter Emne: Startermotor??  (Læst 2193 gange)

Vilbrand01

  • Gæst
Startermotor??
« Dato: 01. November 2014, 22:53 »
Hej alle peugeot mennesker...

Nu har jeg igen problemer med at starte min peugeot 306 cashmere, 1,6 fra 98...

Jeg havde samme problem sidste år, og der endte det med at jeg fik skiftet startermotoren, og problemet har ikke været der siden...

Men nu er den begyndt igen... Jeg lavede den "klassiske" test med at daske lidt til startermotoren - og vupti så kan bilen starte - stadig lidt "træt" at høre, men den starter...

Nu er mit spørgsmål så... Kan det VIRKELIG passe at en startermotor står af efter et år?

Mvh,

Vilbrand01

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Startermotor??
« Svar #1 Dato: 01. November 2014, 23:13 »
Hej
Nej det er da for ringe, men der er nok ingen tvivl, hjælper dask, så er det starteren. Er du lidt fiks på fingrene, kan det måske hjælpe og adskille og rense den. Jeg tror ikke på den er slidt op på så kort tid.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

nibka - 307

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 185
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Startermotor??
« Svar #2 Dato: 02. November 2014, 05:47 »
Hej Vilbrand  01

Træls situation.
 
1):  Der er vel fortsat garanti på starteren fra sidste år, hvis købt og værkstedsmonteret i dk.

2):  I fald hentet hjem fra udlandet ville jeg (som Ole S. skriver) afmontere  bæstet / rengøre og smøre bevægelige dele.  For starteren burde da ikke kunne slides  op på så kort tid.

3):  Mon ikke batteriet trænger til lidt strøm fra en alm. hjemmelader.

Efter bedste evne.  

vh:  Niels
PEU 307, 1,6 Benzin HB - årgang 2002 - kørt km. 311.000

Vilbrand01

  • Gæst
RE: Startermotor??
« Svar #3 Dato: 02. November 2014, 11:03 »
Tak for de hurtige svar!

Startermotoren er bestilt hjem fra tyskland hvis jeg husker ret, og vi monterede selv!

Så jeg tror ikke at der er nogen vej udenom at skille den ad..

Jeg har lige sat nyt batteri i, i forbindelse med at bilen skulle synes for 14 dage siden, så tvivler på at det er det - Ikke at jeg er sikker overhovedet.

Vil man ku få starteren igang ved daske lidt til den, hvis det ER et halvfladt batteri?

Mvh,

Vilbrand01

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Startermotor??
« Svar #4 Dato: 02. November 2014, 14:48 »
Hej
Jeg tror ikke dit batteri fejler noget., med de symptomer du beskriver.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Vilbrand01

  • Gæst
RE: Startermotor??
« Svar #5 Dato: 02. November 2014, 15:59 »
Jeg har ladet batteriet op, og det virker ikke! Starteren hopper i gang når den har fået et dask eller to.

Så vi må i gang med at skille starteren ad, og få den ordnet... Jeg er bare forbløffet over at den kan stå af efter et år... Måske var det dårlig kvalitet - den var ihvertfald billig!

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.524
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Startermotor??
« Svar #6 Dato: 02. November 2014, 21:05 »
Når du får starteren af skal du tage kullene ud og se om de "bider" i føringen, måske de skal have et strøg på hjørnerne med en fil, de skal i hvert fald gå ubesværet i huset.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html