Så kom den endelige dom over bilen. Den blev med at dø så jeg måtte bide i det sure æble og sende den på værksted. Og det var en "dyr" fornøjelse. Hele 500.- (orange)...
Det viser sig at på en sådan bil er det åbenbart normalt at de tid efter anden stopper til i højtryksregulatoren. Jeg havde prøvet at blæse den igennem men uden held. Her er opskriften på den lette løsning og den svære løsning til jer der evt får samme problem.
Lette:
skift brændstoffilteret og i samme omgang rens "holderen" til det for snavs. afmonter regulatoren(sidder i enden af højtrykspumpen) og rens filteret på den. Det sidder i spidsen og ligner ikke et filter. Det gøres med bremserens og trykluft. Først rens og så luft. Gentag til den er ren og der ikke kommer mere ud. Saml bilen igen og dette (rens af regulatoren) gøres normalt 3-max gange så er den renset igennem. Efter hver rens skal bilen køres helt tør for diesel så den tømmer det der evt er i tanken og rørerne.
Svære:
består af samme opskrift men i stedet for at gøre det flere gange skal tanken afmonteres og renses og alle brændstofslangerne skal renses inden at bilen samles igen.
Jeg har valgt den lette og kan godt bruge de ca 3 x 20 min på at rense regulatoren frem for at afmontere tanken og slangerne...
God arbejdslyst hvis i skulle kome ud for det.