Forfatter Emne: Fejlkoder  (Læst 6425 gange)

Roskilde

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 58
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Fejlkoder
« Dato: 19. November 2014, 20:55 »
Hej Peugeot club medlemmer.
Så fik jeg en fin Peugeot 407 1,6 hdi fra 2007' så måtte jo straks melde mig ind i klubben.
Bilen driller dog lidt lige for tiden.

Idag var jeg i Jylland, og turen derover gik fint, men på tilbagevejen da jeg speedede op til 3500-4000 omdrejninger, efter at have betalt ved broen.kom der pludselig symbolet fra antiforureningssystem op( skal forestille en motorblok symbol) og bilen ville ikke kører mere end 110 km/t, som om den gik i en form for nødprogram. Så jeg drejede af ved næste afkørsel og slukkede bilen 1 minuts tid, og startede den igen.Nu kørte bilen som den plejede, men motor symbolet slukkede ikke.

Har sådan en Mobilscan, og læste fejlkoder ud da jeg kom hjem, og den kom frem med følgende:

P0234- turbo/kompressor "a" ladetryk for højt tilstand.
P0100- masse el.volumen luftflow kredsløbsfejl.
P0234 igen.

Hvorfor kommer p0234 to gange?
Og hvad kan der være galt,

Fik nulstillet fejlene med min mobilscan, og de er pt.ikke dukket op igen, men har heller ikke kørt mere end et par kilometer efter den blev nulstillet.

Nogen det har oplevet noget lignende og ved hvad ser kan være galt?

På forhånd tak

MVH Henrik
Roskilde

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Fejlkoder
« Svar #1 Dato: 20. November 2014, 12:26 »
grunden til at du får den samme fejl 2 gange er at det ikke er en peugeot tester der er blevet brugt.
antipolution  er der mange der har haft, og den dækker stort set over alt i motor rummet, hvis lampen ikke lyser igen så ser du bare bort for fejlen,  
på 1.6 hdi  er egr slem til at blive defekt
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Roskilde

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 58
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Fejlkoder
« Svar #2 Dato: 20. November 2014, 16:47 »
Hvad med at rense EGR. Er det en nem opgave for sådan en som mig, der gør lidt selv, men får værkstedet til de større opgaver?

superpjok

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.056
  • Karma: +4/-2
    • Vis profil
  • By: Klovborg
RE: Fejlkoder
« Svar #3 Dato: 20. November 2014, 17:21 »
Hej!
man kan få en spray med egr rens, der sprøjes i indsugningen. Dette kan nogen gange gøre underværker....
mvh
« Senest Redigeret: 20. November 2014, 17:21 af superpjok »
C-Max 2.0 tdci (Peugeot) 2010
RIP: Mondeo 2.0 TDCI (Peugeot) 2004
Peugeot 206 1.6 2002
RIP: 306 Roland Garros 1,8 1999
RIP: 406 Break 2,0 HDI 2001
RIP: 406 Break 2,0 HDI 1999
PP 2000/Diagbox
Favoritværksted: Hjemme

Roskilde

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 58
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Fejlkoder
« Svar #4 Dato: 20. November 2014, 18:59 »
Det kan være man skulle prøve det. Måske et dumt spørgsmål. Men hvor sidder indsugningen på en 1,6 hdi?

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Fejlkoder
« Svar #5 Dato: 20. November 2014, 22:26 »
EGR på en DV6 kokser ikke så den sætter sig fast  , det er elmotoren der går stramt så den ikke kan regulere  . så du kan ikke redde den med spray der er kun en vej  en ny på