Forfatter Emne: Spørgsmål vedr motorlamper P205  (Læst 2033 gange)

duus

  • Gæst
Spørgsmål vedr motorlamper P205
« Dato: 06. November 2014, 11:29 »
Hej alle. Jeg har en Peugeot 205 fra 1988 - 1,4XL med manuel choker.

Når jeg kører i mørke kan jeg se at de 2 lamper med temp-måler, og STOP, lyser svagt.
Det er så svagt at jeg ikke kan se det i dagslys.
Når jeg drejer nøglen, er der klart lys i alle 5 lamper, inden jeg starter motoren.

Der er ikke en temp-måler i instrumentbrættet, så jeg kan ikke se hvornår bilen er kold/varm/ophedet, så jeg vil lige sikre mig at jeg ikke skal være bange for at den lige pludselig koger over.

Jeg har tjekket at den ikke spilder vand, og blæseren starter hvis den står i tomgang et stykke tid.

Bilen er monteret med kørelys, så jeg kan desværre ikke slukke for lyset i instrumenteringen for at se om begge lamper går ud også.

En mistanke er måske at noget af lyset fra speedometer osv. lyser op på de 2 lamper, men lampen for håndbremsen sidder lige ved siden af, og den er helt sort - bortset fra når håndbremsen er trukket selvfølgelig:-)

Jeg har vedhæftet et billede af den model instrumentering, og rammet de 2 lamper ind jeg skriver om.
« Senest Redigeret: 06. November 2014, 11:34 af duus »

duus

  • Gæst
RE: Spørgsmål vedr motorlamper P205
« Svar #1 Dato: 06. November 2014, 11:33 »
Jeg har vedhæftet et billede på 40kb, men det bliver ikke vist?
Link: http://www.eaglekepr.com/Cars/Petain/Dash.jpg

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Spørgsmål vedr motorlamper P205
« Svar #2 Dato: 06. November 2014, 11:58 »
Hej
Når der er noget der lyser svagt, kan det være din generator der ikke lader ordentligt, prøv lige at måle over batteriet.
Det kan også være noget "falsk" stel, den trækker den forkerte vej måske igennem lamperne. Du siger kørelys, er det noget eftermonteret halløj, ville jeg nok starte med at kigge der, måske prøve at slutte det fra og de om lamperne holder op med at lyse svagt.
Tjek desuden div stelforbindelser, og polerne på batteriet.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

duus

  • Gæst
RE: Spørgsmål vedr motorlamper P205
« Svar #3 Dato: 06. November 2014, 12:07 »
Generatoren er næsten helt ny, men der sidder nogle ledninger som er eftermonteret til lys.
Dem vil jeg gå igennem.

Mange tak :)

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Spørgsmål vedr motorlamper P205
« Svar #4 Dato: 21. November 2014, 23:49 »
Prøv og ta ledningen af  110 gr  varmeføleren og se om den slukker