Forfatter Emne: Skift af krumtapspakdåse ved koblingsskift?  (Læst 1705 gange)

406st

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 582
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Skift af krumtapspakdåse ved koblingsskift?
« Dato: 02. December 2014, 21:06 »
Hej,

Fik ny kobling og ny gearolie i vores 406er og det var fryd og gammen at kunne koble til i første gear uden instrumentbrættet var ved at springe ud gennem forruden.

Men... glæden var kort, for efter at have kørt 150 km opdager jeg, at bilen drypper olie mellem gearkasse og motor... bilen har aldrig dryppet olie før og jeg efterfylder ca 0,5 liter motorolie på et år og kører 10-12000 km årligt

Afleverede bilen hos mekanikeren i dag og i eftermiddag snakker jeg med ham. Han fortæller, olien kommer fra motoren - via krumtapspakdåsen, som ikke blev skiftet, da koblingen blev skiftet.

I forbindelse med koblingsskiftet er der skiftet: (jvf fakturaen)
komplet koblingskit inkl glider for trykleje inkl pakdåse og der er skiftet gearolie.
Svinghjulet så ifølge mekanikeren fint ud og er uændret.

Mekanikeren siger, han skifter krumtapspakdåsen som en service for mig og det er jeg naturligvis glad for. Spørgsmålet er så, om den utætte krumtapspakdåse kan hænge sammen med at koblingen er blevet udskiftet eller om det er rent tilfælde at den pakning går på samme tid som koblingen er skiftet?

Hvad er konsekvensen egentlig af sådan en omgang - kan den nye kobling renses eller skal der sættes en helt ny i?

VH
406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.