Forfatter Emne: olie ud ved gearkase  (Læst 2070 gange)

jesperjmj

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 46
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
olie ud ved gearkase
« Dato: 03. December 2014, 18:38 »
hej har sat en anden motor i en Peugeot partner 1,9 diesel , motoren har jeg taget fra en berlingo hvor jeg så har taget gearkassen fra partneren , og nu render olie ud ved gearkasse og det er virkelig meget som render ud der , synes bare det er mystisk da der ingen olie rendte ud af de 2 motorer som kørte før skal lige siges jeg har os taget kobling og svinghjul fra partneren , så det faktisk kun er selve motoren fra berlingoen. mener selv der kun sidder pakdåsen ved krumptappen , men har jo slet ikke rørt den og synes der kommer for meget olie ud til det kan være den . håber der sidder en som kan hjælpe lidt mvh jesper

406st

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 582
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: olie ud ved gearkase
« Svar #1 Dato: 03. December 2014, 21:01 »
Ingen bud bortset fra pakdåsen ved krumtappen, som jeg netop selv har erfaret kan give op i forbindelse med koblingsskift...

Vel ikke andet for at afmontere gearkassen igen og tage bestik af situationen.
406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.

jesperjmj

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 46
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: olie ud ved gearkase
« Svar #2 Dato: 03. December 2014, 21:17 »
ja det bare lidt skod , men kan ikke se der er andre muligheder

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: olie ud ved gearkase
« Svar #3 Dato: 03. December 2014, 22:41 »
Der sidder inde bag svinghjulet nogle propper  som er slået i ( frostpropper ) og nogen med gevind som går i oliekanalen   hvis den går løs vil motorens olietryk trykke olien ud og det vil komme ud  mellem motor og gearkassen   , jeg har set det et par gange   , eller det kan selvf. være pakdåsen   men i begge tilfælde skal svinghjulet af

jesperjmj

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 46
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: olie ud ved gearkase
« Svar #4 Dato: 04. December 2014, 06:58 »
æv ja tror os mere på de propper der , da derkommer meget olie ud . nå må tage gearkasse af i dag og se . tak for hjælpen