Forfatter Emne: pug 406 trailerstik tågelygte problem  (Læst 1617 gange)

folsgaard

  • Gæst
pug 406 trailerstik tågelygte problem
« Dato: 11. Januar 2015, 22:40 »
Hejsa...

Så er den gal igen, denne gang med min tågebaglygte på bilen som følge af defekt trailerstik...

Såvidt jeg har kunne læse mig frem til er trailerstikket af typen 7/13 polet West, hvor der sidder et relæ der kobler tågebaglygten fra når man sætter noget i stikket, men nu virker tåge baglygten slet ikke på bilen.

Mit problem også at de farvekoder jeg indtil nu har fundet på nettet ikke har løst mit problem, så er der nogle der kan hjælpe mig? Jeg har selvfølgelig fået skilt stikket ad da uden at tage et billede inden da hele traileren blinkede som et juletræ hver gang man bremsede eller blinkede, så jeg er lidt på bar bund hvordan diagrammet skal se ud for tågebaglygten :)...

Som sagt er jeg blot interesseret i at få tåge baglygten til at virke, da jeg har kunne måle mig frem til resten. Er der nogle der kan assistere?

På forhånd tak.

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: pug 406 trailerstik tågelygte problem
« Svar #1 Dato: 11. Januar 2015, 23:47 »
Der er ikke noget relæ  der sidder en micro kontakt i stikket   hvor der sidder  en brun og en grå ledning på  den blå bliver skruet  i ben 2 sammen med den  orange  ............   det er som jeg lige husker det    

folsgaard

  • Gæst
RE: pug 406 trailerstik tågelygte problem
« Svar #2 Dato: 12. Januar 2015, 07:32 »
KHJ... det er spot on det der...

Jeg var også nået så langt til at skrue den grå og brune fast i micro kontakten, men der skal en ledning ned sammen med den blå, jeg har prøvet den grøn/gule 1mm2, men der fungerer microswitchen omvendt, altså når kontakten trykkes ind tændes tågelyset, og vippearmen har ingen effekt...

Jeg vil prøve din løsning... jeg kan ikke finde noget i peugeot service box.

Mit problem er også at der i alle diagrammer jeg har set nævnes både en beige og orange ledning, men jeg har kun 1 ledning der passer til disse farver.
« Senest Redigeret: 12. Januar 2015, 07:34 af folsgaard »

nibka - 307

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 185
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: pug 406 trailerstik tågelygte problem
« Svar #3 Dato: 12. Januar 2015, 09:24 »
Hej.

Måske kan denne oversigt bruges.

http://www.campingferie.dk/h7_campingvogne/s/Tilslutningsskema.asp

vh:  Niels
PEU 307, 1,6 Benzin HB - årgang 2002 - kørt km. 311.000