Forfatter Emne: Tændingslås problem  (Læst 6140 gange)

Henrik L

  • Gæst
RE: Tændingslås problem
« Svar #15 Dato: 16. Januar 2015, 22:11 »
Hej igen

troet at jeg havde fundet fejlen ved at skifte det dobbelt relæ men det hjalp heller ikke.

lidt mere info !!

når bilen er startet og nøglen drejes til 0/stop køre motoren stadig.

lys virker
el ruder kan køre op og ned.
sædevarme virker.

ting som ikke virker.
blæser virker ikke.

der er træktøj på og det har jeg prøvet at koble fra men det hjalp heller ikke.

så vis der er flere gode råd så kom endelig med dem :-)

til KHJ de 8 tal i stelnummer er 40183292.

mvh
Henrik

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Tændingslås problem
« Svar #16 Dato: 17. Januar 2015, 00:27 »
Ja men de ting virker fordi motoren er i gang   , men prøv   på det brune relæ på stikben nr  10 er der stel på den når motoren ikke vil stoppe ?    den får stel fra motor ECU  kommer fra ben  15  når der er det kommer der strøm til benzinpumpe  . tændspole , forvarmning af  lambdasonder    ,  når bilen stoppes skal den stel forsvinde   ellers kører den vidre    det kan være en fejl i motor ECU eller ledningen der er gnavet til stel   der må heller ikke være strøm på ben nr 21 når du har taget nøglen ud

Hvis du tager stikket af motor ECU  og luser op i  det 88benede stik i pos  15 skal relæet klikke  hvis det gør det kan ledningen ikke fejle noget  så prøv og måle medens stikket er på  om der er stel  for at konstatere om det er  styreboks eller ledningsfejl  

pas på endelig ikke at ødelægge stikkene ved at mase noget ind i dem   normalt stikker man målepinde i på bagsiden      og skal du bruge en  ECU  har jeg måske en liggende
« Senest Redigeret: 17. Januar 2015, 00:39 af KHJ »

Henrik L

  • Gæst
RE: Tændingslås problem
« Svar #17 Dato: 17. Januar 2015, 07:47 »
Hej KHJ

det prøver jeg lige.

mvh
Henrik