Forfatter Emne: Citroen vil ikke tage gas.  (Læst 2571 gange)

hajen78

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 7
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Citroen vil ikke tage gas.
« Dato: 28. Januar 2015, 13:15 »
Hejsa.
I må smide mig ud hvis jeg ikke må stille spørgsmålet herinde, men citronik er nede så jeg håber virkelig i vil hjælpe.

 Jeg har en Citroen xsara picasso fra 2004 2.0 HDI 90hk , som har problemer med at tage gas. Først troede vi at det var en defekt EGR ventil, så jeg fik den Chiptunet og EGROFF mod på den, men den vil stadig kun tage gas hvis jeg hiver vacumslangen af. Hvis jeg så sætte en finger på slangen kan jeg mærke den suger, og så vil den igen ikke tage gas. Jeg prøvede så at skifte magnetventilen ud med den anden der sad på ankerpladen, og desværre med samme resultat. Er der nogen af jer der har et bud, for jeg er godt nok ved at løbe tør for ide´r.
På forhånd tak.

Ps. Den hugger også en lille smule ved mellemgas

martin306xsi

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 66
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Citroen vil ikke tage gas.
« Svar #1 Dato: 29. Januar 2015, 00:15 »
Der burde ikke være vakuum på slangen til egr-ventilen hvis den er frakoblet.... Prøv at start den fra kold og mærk efter på jernrøret fra egr'en, bliver det hurtig og så varm at man kan brande sig er det der du har fejlen. Evt hvis du har mulighed for at køre en tur med en vakuumpistol mont. Og se om du kan mærke forskel på den om du har vakuum på eller ikke. Har før set at fjederen der holder den lukket e knækket så udstødningsgassen er er nok til at åbne den også køre den rigtig dårligt, svær at starte, svært ved at tag gas og manglede turbotryk.

hajen78

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 7
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Citroen vil ikke tage gas.
« Svar #2 Dato: 30. Januar 2015, 20:17 »
Tak for svar.
Problemet er at jeg kan slet ikke køre hvis jeg sætter vacumslangen på, den vil slet ikke tage gas. hvor den køre rigtig godt uden, lige bortset fra at den har et punkt på speederen ved mellemgas hvor den hugger lidt. Men hvis jeg forstår dig rigtigt mener du slet ikke at den burde suge hvis jeg har fået EGROFF mod på ?????