Forfatter Emne: Varmemåler og generator 106  (Læst 1075 gange)

melchior

  • Gæst
Varmemåler og generator 106
« Dato: 02. Februar 2015, 14:00 »
Hej!

Lige et par spørgsmål

1: Min varmemåler i min Peugeot 106 fra 1998 er kun et par milimeter fra det røde felt, når jeg kører på motorvej. Sænker jeg farten, og kører på landevej, så er den mere i midten. Jeg kørte 150kilometer og på et enkelt tidspunkt lyste varmelampen. Jeg satte farten ned, og da jeg kom frem tjekkede jeg kølervæsken. Den så næsten ud til at være tom, så jeg fyldte noget nyt på. Da jeg så skulle køre dagen efter, var den stadig tæt på det røde felt, dog uden at lyse på noget tidspunkt. Er der noget galt med min køler, eller gør det ikke noget, så længe at den ikke lyser?


2: Min generator siger en underlig lyd når jeg starter bilen op kold. Den hyler, men ikke på samme måde som hvis generatorremmen er løs. Kan remmen være for stram, og hyle på den måde, eller kan det være selve generatoren der laver lyden? Eller noget helt tredje måske? Hvis jeg gasser op til 2500 omdrejninger, så stopper lyden, men kommer igen når jeg kommer under 2500 omdrejninger. Efter cirka 30 sekunder er lyden dog helt væk, og kommer først igen næste gang jeg starter bilen kold.

Håber i kan hjælpe :)