Forfatter Emne: Sædeskift - ledningsføring?  (Læst 1788 gange)

406st

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 582
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sædeskift - ledningsføring?
« Dato: 07. Februar 2015, 21:21 »
Hej,

indspark er mere end velkomne:

Har monteret lædersæder i 406eren.
Min model er fra 02 og de nye sæder har oprindeligt siddet i en 2.2 Hdi fra 03, men har i mellemtiden været monteret i en ældre 406er.

Det korte af det lange er, at de fleste stik på de nye forsæder ikke passer med de stik, jeg har i min bil.

Har kigget på diagrammet i min Haynes-manual og de fleste af mine ledninger har samme nummerering som i diagrammet.

Jeg mangler imidlertid numre på de to ledninger fra de nye sæder, som går til henholdsvis selestrammer og side-airbag.

Selestrammer:
Passagerside:
Selestrammeren: fra sædet er ledningerne grøn og brun inden i et orange kabel. De to ledninger fra bilen hedder 652 og 653.
Er det et fedt hvilke af de to jeg forbinder - eks 652 fra bilen til den grønne ledning fra sædet og 653 fra bilen til den brune?

Det samme gør sig gældende i chaufførsiden, her hedder ledningerne fra bilen imidlertid 650 og 06

SideAirbag:
Her hedder ledningerne i chaufførsiden fra bilen 6508/6509 og på sædet er ledningerne orange og brun. Som i ovenstående eks.:  Har det en betydning hvilke af de to ledninger der forbindes?

I passagersiden hedder ledningerne fra bilen 6506/6507 og farverne fra sædet er grøn og brun.

I chaufførside er der dernæst et ledigt kabel fra bilen, mærket 6572, som jeg ikke umiddelbart kan se en ledig sædeledning til. I passagersiden var der et af de gl. Stik'med en ledning, der passede.

Jeg hører meget gerne indspark - også selvom det kun skulle være på dele af mine spørgsmål.

Vh Claus

Diagram fra Haynes:
« Senest Redigeret: 08. Februar 2015, 08:07 af 406st »
406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.

406st

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 582
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Sædeskift - ledningsføring?
« Svar #1 Dato: 09. Februar 2015, 09:54 »
ledningerne er sat sammen og bilen melder ikke længere airbagfejl.
406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.