Forfatter Emne: Anti pollution  (Læst 1914 gange)

Fede007

  • Gæst
Anti pollution
« Dato: 07. Maj 2015, 18:47 »
Hej alle.
Jeg har en 307sw 1.6Hdi årgang 2005
Jeg har nu i en kortere periode haft en anti pollution fejl. Fik den læst af ved en kammerat, og der blev vi oplyst, at der også var en egr fejl. Vi har så skiftet egr ventilen (viser sig at den var blændet af) Men det har ikke fjernet anti pollution fejlen. Jeg så så herinde, at det kunne være "mass air Flow" mener også det var den fejlkode, vi fik efterfølgende. Jeg har haft den koblet af, blæst den godt og grundigt ren. Prøvet at sætte den på igen og køre: det hjalp intet, så tog jeg ledningen helt ud, og det hjalp heller intet.

Når jeg kører, er det som om, der er noget, der holder igen på bilen. Jeg kan i første gear komme på ca. 3700 omdrejninger. Andet gear omkring 3300, tredje gear omkring de 3000 og fjerde omkring 2700.
Når jeg så kører med konstant fart, er det som om, den tager ved stille og roligt, og så lige pludselig sænker den farten igen, som om jeg slipper på speederen, og så tager den ved igen, og slipper igen, når den kommer lidt over de omdrejninger, jeg har nævnt her.

Jeg har læst, at partikelfilteret kan være årsagen hvis der f.eks. er korrision i den., men den bør jo regenere sig selv. Jeg kører 40 km hver vej til og fra arbejde.

Har I nogen idé om, hvad det kan være? For det begynder efterhånden at løbe op i nogle kroner til mekanikeren.

silverfox

  • Gæst
RE: Anti pollution
« Svar #1 Dato: 08. Maj 2015, 19:53 »
Tilstoppet partikelfilter? Det regenerer selv, men på et tidspunkt kan det bare ikke mere. Med den rigtige tester, kan du måle gennemstrømningen før og efter partikelfilteret.

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.524
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Anti pollution
« Svar #2 Dato: 10. Maj 2015, 09:30 »
Hvis det ingen forskel gør om du har stikket monteret eller ej, er det nok fordi den ikke virker, ellers skulle du jo gerne kunne mærke forskel.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

Fede007

  • Gæst
RE: Anti pollution
« Svar #3 Dato: 10. Maj 2015, 15:02 »
Hej.

Nu er fejlen på mystisk vis forsvundet. Købte en luftmængde dims på et hug, og monterede den. Det gav så absolut ingenting. Så det var lige 625,- ud af vinduet. Skal jo betale et retur gebyr, og det ville jeg ikke.
Nå men har vel kørt omkring 400 km i den, og pludselig forsvandt fejlen, og der kom træk i den igen.
Men nu hyler den (ligesom en turbo) det gjorde den også før.
Min kammerat mener, det er trykket omkring turboen, den er gal med?

I dag da jeg så skulle ud at rulle i bilen, var den meget træg. Den mistede ligesom kraften (meldte ikke nogen fejl) men da den lige blev lidt varm, så kunne den igen.

Den er sgu underlig den bil.

Fede007

  • Gæst
RE: Anti pollution
« Svar #4 Dato: 10. Maj 2015, 19:54 »
Nu fik jeg så lige fejlkoden læst ud, og den skriver P0238, noget med Turbo trykket at gøre.

Er der nogen, der ved,  hvad  jeg kan gøre her?
Ellers må jeg lige have fat i mekonomen i morgen mandag, da jeg skal til Fyn tirsdag. Jeg bor i Viborg, hvis der er nogen, der har mulighed for at hjælpe.