Forfatter Emne: EGR ventil  (Læst 4097 gange)

Roskilde

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 58
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
EGR ventil
« Dato: 28. Februar 2015, 21:50 »
Hej derude.
Har længe tænkt at jeg hellere måtte få blændet den satens EGR ventil af på min Peugeot 407 1,6 hdi.
Har haft den blændet på min tidligere passat, og det gjorde altså underværker. Men bilen var købt med det, så har ikke selv haft rodet med det.

Har Googlet og Googlet  men kan ikke rigtig finde noget om hvordan man gør, udover en fransk video på youtube, og jeg ikke aner hvad manden siger:-(

Nogen der har prøvet det på en 1,6 Hdi, og er der noget man skal være opmærksom på.
Måske nogen der vil tjene en mønt på at gøre det for mig(Sjælland)?

Håber nogen hr nogen guldkorn de vil dele ud af:-)

Mvh Henrik

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: EGR ventil
« Svar #1 Dato: 01. Marts 2015, 10:42 »
Hej
Aner ikke noget om det, men synes aldrig at have læst om at afblænde EGR på Peugeot. Måske det kunne tænkes at det ikke giver nogen effekt, eller slet ikke er muligt, men det er bare et gæt.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: EGR ventil
« Svar #2 Dato: 01. Marts 2015, 12:35 »
Citér
Ole S skrev:
Hej
Aner ikke noget om det, men synes aldrig at have læst om at afblænde EGR på Peugeot. Måske det kunne tænkes at det ikke giver nogen effekt, eller slet ikke er muligt, men det er bare et gæt.


Det kan man godt på peugeot, jeg har haft det på 407eren, den store foreskel syntes jeg ikke at det gav hvis det gav nogen foreskel
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: EGR ventil
« Svar #3 Dato: 01. Marts 2015, 12:40 »
Citér
Roskilde skrev:
Hej derude.
Har længe tænkt at jeg hellere måtte få blændet den satens EGR ventil af på min Peugeot 407 1,6 hdi.
Har haft den blændet på min tidligere passat, og det gjorde altså underværker. Men bilen var købt med det, så har ikke selv haft rodet med det.

Har Googlet og Googlet  men kan ikke rigtig finde noget om hvordan man gør, udover en fransk video på youtube, og jeg ikke aner hvad manden siger:-(

Nogen der har prøvet det på en 1,6 Hdi, og er der noget man skal være opmærksom på.
Måske nogen der vil tjene en mønt på at gøre det for mig(Sjælland)?

Håber nogen hr nogen guldkorn de vil dele ud af:-)

Mvh Henrik


http://www.ebay.com/itm/EGR-blanking-plate-PEUGEOT-CITROEN-HDi-FORD-TDCi-VOLVO-D-1-4-1-6-Mazda-1-5mm-S-S-/121026206109
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

thomas 307 airvan

  • Gæst
RE: EGR ventil
« Svar #4 Dato: 01. Marts 2015, 12:53 »
Det er ikke nødvendig at gøre det på den type motor. hvis man har et normal kørsel behov
og ikke er chippet kan man køre uden problem, uden at lave den slags  fusk. min bil har kørt 271000 km uden problemer med egr .
:D

thomas 307 airvan

  • Gæst
RE: EGR ventil
« Svar #5 Dato: 01. Marts 2015, 12:56 »
Det er ikke nødvendig at gøre det på den type motor. hvis man har et normal kørsel behov
og ikke er chippet kan man køre uden problem, uden at lave den slags  fusk. min bil har kørt 271000 km uden problemer med egr .
:D

thomas 307 airvan

  • Gæst
RE: EGR ventil
« Svar #6 Dato: 01. Marts 2015, 12:58 »
[

Michael LK

  • Gæst
RE: EGR ventil
« Svar #7 Dato: 01. Marts 2015, 18:59 »
Det er ikke nødvendigt nej, men det giver en kvikkere speederrespons og et jævnere træk (moment). EGR skal annulleres i motorstyringen for at undgå fejlmeldinger.
Lidt her : http://chiptuning.nu/shop/egrmod-22c1.html

Roskilde

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 58
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: EGR ventil
« Svar #8 Dato: 02. Marts 2015, 21:49 »
Ok. Tak for svaret alle sammen. Så blev jeg så klogere. Jeg giver EGR'en leve lidt endnu:-)