Forfatter Emne: Peugeot ESG problem  (Læst 3255 gange)

Lasumokaren

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Peugeot ESG problem
« Dato: 16. August 2018, 15:20 »
Hej alle.
Har en Peugeot 508 1.6 e-hdi ESG som jeg faktisk er meget glad for. Har haft den i omkring 3 år. For 2 måneder tid siden, begyndte den at skrive fejl på gearkassen, og at jeg skulle køre den på værksted. Den skiftede imellem at gå i manuel, og sommetider blev den i N selvom jeg flyttede gearvælgeren i A.

Jeg kørte den på værksted, og læste samtidigt en hel masse omkring problemet. Nogen citroen ejere havde en mulig løsning, som fortalte om en slange som blev utæt pga varmepåvirkning, og det lod til at være en rimelig simpel løsning. Værkstedet vendte dog tilbage, og fortalte at det var gearaktuatoren som var utæt, og den skulle skiftes. En ny kostede 9.400 kr uden montering, og de kom ikke ind på hvad det ville koste at skifte den😫

Jeg valgte dog at få den udleveret, selvom jeg ikke regnede med at der var den store chance for at det var den slange. Jeg gik den efter, og besluttede at jeg ville prøve at skifte den lille plastikslange til 610 kr. Og da det hele blev samlet igen, så var den sgu tæt😳😀

Jeg havde utroligt svært ved at finde den løsning som endte med at spare mig måske 15.000 kr, så jeg tænkte jeg ville skrive herinde, så folk forhåbentligt selv kunne tjekke problemet næste gang der skulle være nogen.

Det eneste jeg fandt var denne tråd: http://c4owners.org/plugins/forum/forum_viewtopic.php?170643.0

Hvis nogen har spørgsmål, eller har brug for lidt mere uddybende forklaring på at skifte slangen, så kan i bare skrive, så vil jeg hjælpe så meget jeg kan👍
« Senest Redigeret: 16. August 2018, 15:21 af Lasumokaren »

Mh65140

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 187
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot ESG problem
« Svar #1 Dato: 16. August 2018, 16:05 »
Tak fordi du delte din historie og løsning. Det er sikkert brugbart for andre.
_______________________
5008 2.0 hdi 2012/8
diagbox 7.xx og PP2000 i Aarhus V.