Forfatter Emne: Massive el-problemer med 307  (Læst 2845 gange)

LarsHT

  • Gæst
Massive el-problemer med 307
« Dato: 22. Marts 2015, 14:33 »
Hej

Er ny her og håber at få hjælp og input til mine problemer.

Drejer sig om en 307 HDI st.car. fra 2004.

For 2 år siden begyndte mine airbags at slå fra en gang imellem. Over et år tiltog problemet og det seneste år har det været permanent.

For 3 mnd. siden opstod der problemer med fjernbetjent centrallås, som nu kun virker, så længe bilen ikke er "faldet I søvn!" Jeg kan altså låse og åbne med nøglen, men ca 30 sek. efter låsning kan bilen kun låses op med nøglen I døren. Ca. 1 døgns tid virkede fjernbetjening dog engang imellem, men derefter aldrig efter 30 sek.

Ca. samtidigt med denne fejls opståen var der mens jeg kørte endag, en sur lugt af brændt elektronik. Om det var lige før eller lige efter, at problemet med låsning opstod, husker jeg ikke, men jeg tager det som et bevis for, at et eller andet er brændt af.

For en uge siden begyndte så baglyset at svigte - begge bag- og stoplys virkede igen I et døgns tid lidt on/off, men nu aldrig. Blinklys virker fint.

Radioen har også været lidt ustabil mht. signalet - nogle gange virker den ok, mens andre gange kan den næste ikke få kanaler igennem.

Min egen mekaniker og Peugeot har flere gange fejlsøgt problemet, men kan ikke umiddelbart finde fejlen, som tilsyneladende bare udvikler sig.

Er der herinde nogle bud på fejlen og en løsning???

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Massive el-problemer med 307
« Svar #1 Dato: 22. Marts 2015, 16:27 »
Jeg tænker det kan være noget med BSIen, der laver baladen
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Michael LK

  • Gæst
RE: Massive el-problemer med 307
« Svar #2 Dato: 22. Marts 2015, 17:22 »
Brændt elektronik burde man kunne snuse sig frem til. Som regel er fejlen omkring det sted.

LarsHT

  • Gæst
RE: Massive el-problemer med 307
« Svar #3 Dato: 22. Marts 2015, 18:17 »
Citér
pug407aut skrev:
Jeg tænker det kan være noget med BSIen, der laver baladen


Tja? Jeg har tænkt det samme! For mange år siden var der noget BSI-problem, som gjorde, at bilen opførte sig som om den kørte I Nevadas ørken I en UFO-film. Men det gik over af sig selv.

Men vil Peugeots værksted ikke kunne måle sig frem til det?
« Senest Redigeret: 22. Marts 2015, 18:19 af LarsHT »

LarsHT

  • Gæst
RE: Massive el-problemer med 307
« Svar #4 Dato: 22. Marts 2015, 18:20 »
Citér
Michael LK skrev:
Brændt elektronik burde man kunne snuse sig frem til. Som regel er fejlen omkring det sted.


Det er jo ved at være længe siden - jeg kan ikke lugte noget! Men, ja! Det burde man måske?

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Massive el-problemer med 307
« Svar #5 Dato: 22. Marts 2015, 19:12 »
Citér
LarsHT skrev:
Citér
pug407aut skrev:
Jeg tænker det kan være noget med BSIen, der laver baladen


Tja? Jeg har tænkt det samme! For mange år siden var der noget BSI-problem, som gjorde, at bilen opførte sig som om den kørte I Nevadas ørken I en UFO-film. Men det gik over af sig selv.

Men vil Peugeots værksted ikke kunne måle sig frem til det?

Det er ikke alle værksteder der der er lige gode til fejlsøgning, de skifter bare dele til de får bingo;)
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

LarsHT

  • Gæst
RE: Massive el-problemer med 307
« Svar #6 Dato: 22. Marts 2015, 19:50 »
Citér
pug407aut skrev:
Citér
LarsHT skrev:
Citér
pug407aut skrev:
Jeg tænker det kan være noget med BSIen, der laver baladen


Tja? Jeg har tænkt det samme! For mange år siden var der noget BSI-problem, som gjorde, at bilen opførte sig som om den kørte I Nevadas ørken I en UFO-film. Men det gik over af sig selv.

Men vil Peugeots værksted ikke kunne måle sig frem til det?

Det er ikke alle værksteder der der er lige gode til fejlsøgning, de skifter bare dele til de får bingo;)


Tja?! Det matcher meget godt min erfaring ift mit problem!

Peugeot forslog at skifte ratmodulet - hvad er jers mening om dette?

Vil iøvrigt lige fortælle, at jeg har fået bag- og bremselys til at fungere igen. Tilsyneladende stelproblem I begge !! baglygter - samtidigt! Skille/samle baglygterne hjalp ihvertfald! :-)

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Massive el-problemer med 307
« Svar #7 Dato: 22. Marts 2015, 20:25 »
Citér
LarsHT skrev:
Citér
pug407aut skrev:
Citér
LarsHT skrev:
Citér
pug407aut skrev:
Jeg tænker det kan være noget med BSIen, der laver baladen


Tja? Jeg har tænkt det samme! For mange år siden var der noget BSI-problem, som gjorde, at bilen opførte sig som om den kørte I Nevadas ørken I en UFO-film. Men det gik over af sig selv.

Men vil Peugeots værksted ikke kunne måle sig frem til det?

Det er ikke alle værksteder der der er lige gode til fejlsøgning, de skifter bare dele til de får bingo;)


Tja?! Det matcher meget godt min erfaring ift mit problem!

Peugeot forslog at skifte ratmodulet - hvad er jers mening om dette?

Vil iøvrigt lige fortælle, at jeg har fået bag- og bremselys til at fungere igen. Tilsyneladende stelproblem I begge !! baglygter - samtidigt! Skille/samle baglygterne hjalp ihvertfald! :-)


Jeg vil starte med at få læst fejl ud på den, med Peugeot tester, det er vi flere her inde fra der kan hjælpe dig med
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

LarsHT

  • Gæst
RE: Massive el-problemer med 307
« Svar #8 Dato: 22. Marts 2015, 22:07 »
Citér
pug407aut skrev:
Citér
LarsHT skrev:
Citér
pug407aut skrev:
Citér
LarsHT skrev:
Citér
pug407aut skrev:
Jeg tænker det kan være noget med BSIen, der laver baladen


Tja? Jeg har tænkt det samme! For mange år siden var der noget BSI-problem, som gjorde, at bilen opførte sig som om den kørte I Nevadas ørken I en UFO-film. Men det gik over af sig selv.

Men vil Peugeots værksted ikke kunne måle sig frem til det?

Det er ikke alle værksteder der der er lige gode til fejlsøgning, de skifter bare dele til de får bingo;)


Tja?! Det matcher meget godt min erfaring ift mit problem!

Peugeot forslog at skifte ratmodulet - hvad er jers mening om dette?

Vil iøvrigt lige fortælle, at jeg har fået bag- og bremselys til at fungere igen. Tilsyneladende stelproblem I begge !! baglygter - samtidigt! Skille/samle baglygterne hjalp ihvertfald! :-)


Jeg vil starte med at få læst fejl ud på den, med Peugeot tester, det er vi flere her inde fra der kan hjælpe dig med


Hvordan mener du "hjælpe mig med"? Er der folk i Aarhus, som kan det? Som private altså?

406st

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 582
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Massive el-problemer med 307
« Svar #9 Dato: 22. Marts 2015, 22:20 »
Med mindre der er nogen tættere på kan jeg udlæse ved hjælp af PP2000 i Vejle.
VH Claus
406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.

LarsHT

  • Gæst
RE: Massive el-problemer med 307
« Svar #10 Dato: 21. April 2015, 00:17 »
Hej igen - og undskyld, Claus, at jeg ikke fik svaret på dit tilbud!

Jeg har imellemtiden været forbi huggeren og købt og prøvet en "ny" com2000 (hedder den ikke det? Den der kontakt-dims bag rattet, som blinker-arm mm sidder på).

Det løste ikke problemet og delen er leveret tilbage.

Så har jeg haft fører-sædet af og kigget på stikkene derunder, men jeg tror ikke, at dette er problemet!

Tilfældigt så jeg på det engelske peugeot-forum, at spild af væske i midterkonsollen bagved gearstangen kunne være problemet! Og, altså... jeg har nok hældt i litervis af kaffe ned der i årenes løb!

Der nede sidder jo(+) airbag controlleren og så er der en mindre, lille box lavet af Bosch og med en masse lange numre på (den sidder længere bagude lige under den der plastik-bund, man kan fjerne under håndbremsen). Er det tilfældigvis styringen til centrallåsen???

Hej fra Lars