Forfatter Emne: 407 SW trip funktion  (Læst 1698 gange)

flemming_borg

  • Gæst
407 SW trip funktion
« Dato: 02. April 2015, 22:15 »
I går købte jeg mig en 407 SW 2.0 hdi, kører fantastisk, men jeg har på fornemmelsen at dette bliver det første af flere indlæg der omhandler elproblemer med denne bil.

Jeg kan ikke aktivere "TRIP" funktionen hverken på tripknappen der ved radioen eller den på enden af viskerarmen. Intet sker når jeg trykker der, jeg kan altså ikke følge med i hvor langt bilen går på literen, hvor langt tanken rækker osv.
Jeg får heller ikke noget som helst op på displayet om fartpiloten, fartpiloten virker, men jeg kan ikke se noget om den hverken ved speedometeret eller i midten.
Hvor skal jeg starte?

Af andre elfejl kan nævnes:
Baksensor der er aktiveret hele tiden.
Bagrude visker virker ikke
Knap til bagrudernes virker ikke, men virker ok fra fjernbetjening
Får advarsler om defekte pærer, der virker fint.

Men lad os starte med det øverste.

Pokeras

  • Gæst
RE: 407 SW trip funktion
« Svar #1 Dato: 02. April 2015, 23:11 »
TRIP kan være slået fra i stryreboksen.
Fartpiloten er sikker universal med en orginallignende arm.
Baglygterne er en kendt fejl hvor stelforbindelsen i stikket brænder af. Så skal man bare lave en ny stel direkte på bilens karosseri..
Baksensorerne kan der komme vand eller skidt i så de enten bipper hele tiden i bakgear eller går i stykker pga. vand.
Bagrude visker motoren kan være defekt eller også er der en knækket ledning et sted ved bagklappen.

flemming_borg

  • Gæst
RE: 407 SW trip funktion
« Svar #2 Dato: 02. April 2015, 23:22 »
Kan jeg koble tripfunktion til igen via de forskellige menupunkter, eller skal der kobles en computer til?
Har dette også noget at gøre med den manglende info omkring fartpiloten?

Pokeras

  • Gæst
RE: 407 SW trip funktion
« Svar #3 Dato: 02. April 2015, 23:28 »
Hvis trip er slået fra, kan den kun aktiveres igen med en peugeot tester.

Ja, fartpilot kan også slås fra i displayet, men jeg tror nu at det er en universal. Det var også en universal i min 407'er da jeg købte den for et par år siden. Så måtte jeg pille et par bokse og en pose ledninger ud og montere en orginal :)

flemming_borg

  • Gæst
RE: 407 SW trip funktion
« Svar #4 Dato: 03. April 2015, 00:05 »
Er der nogen på Fyn der har udstyr til at rette dette (ud over div. Værksteder)?

flemming_borg

  • Gæst
RE: 407 SW trip funktion
« Svar #5 Dato: 06. April 2015, 08:01 »
Jeg kan lige tilføje at elbagruden heller ikke virker og at lyset i bagagerummet kun tænder når man åbner bagruden, men ikke når man åbner hele klappen...
Det går godt.

superpjok

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.056
  • Karma: +4/-2
    • Vis profil
  • By: Klovborg
RE: 407 SW trip funktion
« Svar #6 Dato: 06. April 2015, 09:56 »
Hej!
problemer med el i døre og klapper skyldes ofte knækkede ledninger i gennemføring mellem døre/klapper og karosseri.
mvh
C-Max 2.0 tdci (Peugeot) 2010
RIP: Mondeo 2.0 TDCI (Peugeot) 2004
Peugeot 206 1.6 2002
RIP: 306 Roland Garros 1,8 1999
RIP: 406 Break 2,0 HDI 2001
RIP: 406 Break 2,0 HDI 1999
PP 2000/Diagbox
Favoritværksted: Hjemme