Forfatter Emne: Remstrammer  (Læst 1168 gange)

ChristianAudi

  • Gæst
Remstrammer
« Dato: 30. April 2015, 13:40 »
Mangler hjælp til af montere rem strammer til profil remmen /kilerem på en 307 sw 2.0 2005. Haster meget. Jeg er Audi mek. Og den står stille på værkstedet , det er lidt pinligt, men vi kan ikke få den på!!!!! Skal motorophænget afmonteres også ? Den sidder kun med 2 bolte, men vi kan ikke få den ind😳 mvh Christian

Pokeras

  • Gæst
RE: Remstrammer
« Svar #1 Dato: 30. April 2015, 14:17 »
Har I købt den rigtige? Da jeg skiftede min, var det meget nemt..

nibka - 307

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 185
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Remstrammer
« Svar #2 Dato: 30. April 2015, 15:27 »
Hej CA

Der er 2 forskellige remme til Peu 307 og det skiller ved produktionsnr. 09887 / 09888 og længden er henholdsvis 1125 mm og 1070 mm, hvor sidstnævnte kommer i dec. 2003.

Vi kan konkludere: Dit remvalg er korrekt, da du har den korte model - for ellers havde den været for stor (lang).

Min bil fik nyt drivrem i januar, og her blev plastinderskærmen afmonteret af pladshensyn, hvorefter remstrammersættet også blev afmonteret og kontrolleret OK - satte derefter remmen på og til sidst remstrammeren.  Det gik forbavsende nemt / havde forinden frygtet det værste.

Så vidt jeg husker har min bil et medløberhjul, hvilket modeller fra  dec. 2003 ikke har.              Produktionsnummer / også tit benævnt organisationsnummer  eller endda  stelnummer......................... står anført i forreste dørstolpe i førersiden.  (de fem første tal)

God vind med projektet - vi hører vel nærmere, når opgaven er i hus.

vh:  Niels
PEU 307, 1,6 Benzin HB - årgang 2002 - kørt km. 311.000