Forfatter Emne: Dørlås problem  (Læst 3447 gange)

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Dørlås problem
« Dato: 16. Maj 2015, 13:36 »
Hej
Nu må jeg høre jer om et lidt underligt problem:

Mine bagdøre gør knuder. Hvis man tager i håndtaget imens bilen er aflåst, så går det i udu, og døren kan ikke låses op mere med fjernbetjening, den forbliver låst/baglås. Har prøvet at banke på og omkring håndtaget osv, men der er ikke noget at gøre, hele lortet skal skilles af indefra, og det er jeg ved at være lidt træt af, efter at ha gjort det et par gange. Jeg kan høre den gør noget inde i låsen, når jeg oplåser bilen, men altså ikke nok til at låse den helt op.

Er der nogen der kan forklare, hvorfor låsen ikke vil slippe, bare fordi man har taget i håndtaget. :@
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

nibka - 307

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 185
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Dørlås problem
« Svar #1 Dato: 16. Maj 2015, 14:39 »
Hej Ole S.

Jeg følger interesseret med, da jeg har samme problem med venstre bagdør.  Har prøvet at afmontere dørbeklædningen, men kunne ikke finde ud af at frigøre selve låsekassen eller få palen til at slå til siden.

Har genmonteret og så opgivet projektet.....................Det er ikke lykkedes for mig, at finde noget på nettet herom.........Nu er det 2 år siden.    

Hvad gjorde du, da du adskilte / frigjorde låsen indefra.

vh:  Niels
PEU 307, 1,6 Benzin HB - årgang 2002 - kørt km. 311.000

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Dørlås problem
« Svar #2 Dato: 16. Maj 2015, 14:50 »
Hej Niels
Jeg kan ikke huske hvad jeg gjorde, men skal ha kigget på den igen idag eller imorgen, så skal jeg nok prøve at beskrive præcis hvad jeg gør. Men er 100 på at det kan lade sig gøre.

En bagdør der ikke kan åbnes holder ikke i min verden, så det skal bare fikses. :@
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Dørlås problem
« Svar #3 Dato: 16. Maj 2015, 18:56 »
Det blir ikke til en guide i dag, døren kunne åbnes indefra, så jeg slap i denne omgang for at skille skidtet ad. ;)
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

nick7

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 64
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Dørlås problem
« Svar #4 Dato: 16. Maj 2015, 20:53 »
har haft samme problem med fordøren.
jeg skiftede låsen og så virkede den igen.