Forfatter Emne: Startproblemer  (Læst 2172 gange)

He_rik

  • Gæst
Startproblemer
« Dato: 23. Maj 2015, 14:15 »
Hej jeg har en Peugeot 307 1,6

Den friller nogen gange med ikke at ville starte. Starterne køre rundt men der er ikke lys i nået på instrument brættet. Så kan den stå 5 min og så virker alt igen og andre gange 3-4 timer før den vil starte igen. Nogen gode forslag til hvad det kan være?

Hilsen Henrik

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Startproblemer
« Svar #1 Dato: 23. Maj 2015, 19:27 »
Prøv lige at gi starteren et par dask, når du oplever problemet. Kan måske være der problemet ligger.
Hjælper det ikke ville jeg begynde at kigge div stelforbindelser igennem, ligeledes at batteriklemmerne er spændt ordentlig fast.
Et sidste bud kunne være tændingsbundstykket.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

He_rik

  • Gæst
RE: Startproblemer
« Svar #2 Dato: 23. Maj 2015, 21:05 »
Det er ikke startere. Den trækker godtnok motteren rundt. Og batteri polerne sider godt fast. Jeg tror osse det er nået med en stelforbindelse. Men hvor mange er der på en 307 og hvor sider de? Er der nogen der er mere sandsynlige end andre?

Hilsen henrik

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Startproblemer
« Svar #3 Dato: 23. Maj 2015, 21:30 »
Kunne måske også være startspærren der gør knuder, har du tjekket om problemet er det samme med en anden nøgle.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

He_rik

  • Gæst
RE: Startproblemer
« Svar #4 Dato: 23. Maj 2015, 22:07 »
Nej jeg har ikke prøvet med en anden nøgle, men jeg tror det er en forbindelse der drellet. For når den ikke vil starte er der ingen lamper i instrumentbrættet der virker og helder ikke centrallåsen. Og der er spænding ved sikringsboksen og ingen sprungen sikring og så giver det lige pluslig et klik og så låser centrallåsen op og så kam den starte. Jeg aner bare ikke hvor stelledmingerne sider hende på bilen og hvor mange der er jeg har hørt nogle biler har op til 50 stedet hvor der er stelledninger. Så hvis der er nogen der hved hvor stelledningen til instrumentbrættet og til centrallåsen sider så ville det være en stor hjælp

peugeot hdi109

  • Gæst
RE: Startproblemer
« Svar #5 Dato: 03. August 2015, 15:02 »
Hej jeg har en peugeot hdi109 har kørt 116500km når motoen er kold er det ikke noget problem med at start men er motoen varm så siger selvstater bare kik skal hold i ca 2timer så stater den igen.MVH.
:|