Forfatter Emne: 206'er HDI med tandremsproblem...  (Læst 1244 gange)

hcandersen78

  • Gæst
206'er HDI med tandremsproblem...
« Dato: 27. Maj 2015, 11:43 »
Hej

Jeg har et problem med min 206 1.4 HDI 75HK... Min kone kom kørende på landevejen og pludselig gik den ud! Den sagde intet... Jeg har så skilt den ad og finder ud af at vandpumpen er fuldstændig slidt i bund. Lejerne i vandpumpen var slidt helt ned og var det ikke for plastikskjoldene, havde den nok smidt tandremmen af, hvilket også viste sig på tandremmen som var helt flosset. Tandremmen er faktisk så løs at jeg uden problemer kan vride den en halv omgang.
Min teori er at den nok er hoppet et par tænder. Men her er det jeg lige skal bruge noget hjælp... Hvilke mærker skal jeg bruge? På krumtappen er der et hul i hjulet som passer med en dorn kl.12. Men jeg har også læst på nettet at dornen skal sidde i svinghjulet lige uden forrøret?

Knast hjulet og pumpe giver vel sig selv i forhold til huller og dorne...

Jeg har også læst at knastakselen kan knække og vil derfor gerne lige kigge til den, men hvordan river man ventildækslet af? Alle bolte er fjernet og det virker som om at det kun sidder fast i de 4 "skåle" lige på bagsiden af dysserne... Er der et trick eller noget? Kan kun løfte dækslet 2 cm.

Håber der er en som ved lidt om magi som vil hjælpe

Lala87

  • Gæst
RE: 206'er HDI med tandremsproblem...
« Svar #1 Dato: 31. Maj 2015, 00:45 »
Tror det er en god ide, at få denne her på et værksted :P