Forfatter Emne: Hjælp til det elektriske system 206 GTI  (Læst 2743 gange)

Netz

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 48
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • https://bizdoktor.dk
Hjælp til det elektriske system 206 GTI
« Dato: 05. Juni 2015, 18:09 »
Hej

Jeg har en dejlig 2.0 GTI af 206'eren fra 2000.
Hun står så fin i sin crom-grønne farve og lyser op :-)
Men den tidligere ejer har overmalet bagtågelygten, så den skiftede jeg til en ny og vil da gerne have den til at virke. Men ak... Den tidligere ejer må have pillet en sikring ud... For hverken tågelygterne for eller bag virker?

Så er der mon en der har en oversigt over disse sikringer? (Både dem under rattet og dem i motorrummet). Alt er vedkommet da jeg INTET fik med ved køb!

Tågelygter bag
Den er der da... men lyser ikke? - Lampen/pærer er ok, men no light? Så jeg tænker det er en sikring. Alle sikringer er checket - de er OK - Så måske har man fjernet den?

Tågelygter foran
De er der da også, men de er ikke tilsluttet? Der er heller ikke pærer i?
Hvad siger "SYN" til det? - Fine ser de ud.. Men de skal da virker for at passere et syn? Oder was?

Så til det eftertænktsomme! :-)
Det indbyggede display med ur og info i bilens indbyggede midterkonsol i instrumentbrættet - over radioen virker overhovedet ikke... Øv da... Kan man ikke få det til at virker, når man har en IKKE standard radio i? (Det var den besked den tidligere ejer fyrer af i farten da jeg bemærkede at det display ikke lyste op... Men kunne det evt. hænge sammen med at den sikring eller flere er fjernet og som måske hænger sammen med tågelygte problemet?

Hvem kan regne den ud? - Please help! a novice like me!!

Venlig hilsen

Netz
Måløv!
« Senest Redigeret: 05. Juni 2015, 18:10 af Netz »
hilsen

Netz

*****************
En klog mand ved ikke alt... Men han ved hvem han skal spørge

Min Peugeot er Candy Grøn GTI 206 fra år 2000

Brug for Web-Rådgivning, Kampagner eller en passioneret webmaster: https://bizdoktor.dk

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Hjælp til det elektriske system 206 GTI
« Svar #1 Dato: 05. Juni 2015, 18:26 »
har du tændt det korte lys på kontakt armen (er der lys i instrumenteren), hvis du prøver at aktivere tåbelygteren på kørelyset så tænder de ikke.
Hvis displayet evt er blevet skiftet så er det nok en kodning der skal til, og ja det er rigtig at du mister de fleste informationer i displayet ved skift til uoriginal radio
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Hjælp til det elektriske system 206 GTI
« Svar #2 Dato: 05. Juni 2015, 19:18 »
Ja de skal virke til syn, men det er vist sjældent de tjekkes. ;) Tjekker han det, og der ikke er andet i vejen, er jeg sikker på han lader den smutte igennem uden omsyn.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Netz

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 48
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • https://bizdoktor.dk
RE: Hjælp til det elektriske system 206 GTI
« Svar #3 Dato: 05. Juni 2015, 23:27 »
@pug407aut Tak for dit svar - Jeps jeg har tændt og drejet løs på div indstillinger - kørelys, nærlys og har haft en vagt bag bilen der skulle råbe vildt hvis der kom lys i lygten!! Men ak...
Du skriver de fleste info i displayet???.... Ehhh mit display er DØDT - Like no info at all?! :-(

@Ole S
Tak - det tænkte jeg nok... Pæne ser de ud... Men hvis de ikke checker - og med den bette mængde tåge vi har i DK mixet med mit "verdens mindste kørebehov"... Så skulle jeg måske droppe projektet om at få dem til at virke (så sætter jeg da bare den "overmalet" gamle tågelygte i igen, som bilen blev "leveret" med :-)
hilsen

Netz

*****************
En klog mand ved ikke alt... Men han ved hvem han skal spørge

Min Peugeot er Candy Grøn GTI 206 fra år 2000

Brug for Web-Rådgivning, Kampagner eller en passioneret webmaster: https://bizdoktor.dk

Guppy

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 489
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Hjælp til det elektriske system 206 GTI
« Svar #4 Dato: 06. Juni 2015, 03:00 »
Tågelygter! Ak! købte min nysynet med en revnet tågelygte. Fandt to helt nye på DBA og hejste mit legeme ned i niveau med lygterne og skiftede dem. Nu skal jeg snart til syn, det triste er bare at de nye sgu er mere tågede indvendig end der nogensinde har været udendørs (Bor nær Hirtshals, så ved godt hvad tåge er) Der er ingen krav om tågelygter på køretøjer, så jeg tror jeg gør som ham der solgte mig den ved sidste syn, sølvfarvet gaffa over og en tæppekniv til at skære det pænt til omkring lygterne med. Kan givetvis godt skrue dem af igen og få dem afdugget men gider ikke. Jeg må jo så ha' verdens næst mindste kørselsbehov :) og er der tåget kan jeg bare blive hjemme. I øvrigt synes jeg at gevinsten ved tågelygter er meget lille.

Den bagerste derimod er faktisk skøn at ha'. Jeg mener at jeg engang, et eller andet sted, har læst at hvis dit anhænger stik er kortsluttet eller på anden måde er i uorden, kan det give nogle spændende fejl på baglygter. Og det lyder da lidt mystisk at der er fjernet sikringer og den er overmalet. Jeg mener, meget arbejde hvis det bare er en pære der er død. Men det er ikke noget jeg er vildt klog på, da jeg ejer en Peugeot uden spændende el-fejl :)

Jeg elsker mit display - en flydende strøm af vigtige og relevante oplysninger som jeg bliver tilgodeset med under kørslen. Og en kærkommen underholdning på en træls køretur. Bare det at jeg på en 10km køretur kan vælge om der er 33 eller 118km til at en tankning er nødvendig er "PriceLess". Savner lidt den gamle 406'er - den startede som regel i Juli/August med at blinke og skrive "Ice Alert" Det har givet mange muntre stunder på vej hjem fra sommerhuset B) Og ikke at forglemme, den verdenskendte "antipollution fault" med motorlampe og det hele. Skulle dispalyet blive trættende på et tidspunkt, GAFFA. :)

Hilsen Flemming
Før-2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Nu: 407 sedan, 2006, 1.8 125 hk performance. REG: YD42 331-86.000 km

Har Diag-Box (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj  (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Hjælp til det elektriske system 206 GTI
« Svar #5 Dato: 06. Juni 2015, 18:05 »
En tester på køretøjet vil hjælpe meget i fejlsøgningen
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.524
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Hjælp til det elektriske system 206 GTI
« Svar #6 Dato: 06. Juni 2015, 20:00 »
Citér
Netz skrev:
Så til det eftertænktsomme! :-)
Det indbyggede display med ur og info i bilens indbyggede midterkonsol i instrumentbrættet - over radioen virker overhovedet ikke... Øv da... Kan man ikke få det til at virker, når man har en IKKE standard radio i? (Det var den besked den tidligere ejer fyrer af i farten da jeg bemærkede at det display ikke lyste op...
Venlig hilsen

Netz
Måløv!

Kan det være noget så simpelt som 3 sprungne pærer bag i displayet, du trækker op i rammen lige over displayet, den forreste del skal op først, så kan du fjerne soklerne ved at dreje dem 1/4 omgang.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html