Forfatter Emne: Kraftige udsving i omdrejninger .. Hjælp  (Læst 1062 gange)

Jesper1409

  • Gæst
Kraftige udsving i omdrejninger .. Hjælp
« Dato: 17. Juni 2015, 17:50 »
Jeg står med et problem, hvor jeg håber på noget brugbar hjælp, eller evt. bare en ledetråd til hvori problemet med min motor måske kan findes.
Jeg har en Peugeot 206 1,4 HDI fra 2009 (Diesel). den har gået knap 140.000 km, og er begyndt at opføre sig underligt. Typisk når jeg kører i 3 eller 4. gear, og giver den en lille smule gas, og derefter holder min fod fast på samme sted, med gaspedalen. når jeg rammer ca. 2500 omdrejninger, stiger omdrejningstallet hastigt til ca. 3000, hvilket både kan høres og mærkes på bilen, og falder lige så hurtigt igen til de 2500 som før; hvad enten motoren er kold eller varm. en sjælden gang imellem kan jeg sagtens køre en tur, hvor den slet ikke har problemer, og accelerer lige så fint som den før i tiden har gjort. Jeg var forbi et værksted, og fik testet med en computer, hvor jeg fik afvide af det var en indsugningstemperatursensor, der var defekt. denne blev skiftet, til en samlet pris på 600 kr, hvilket ikke har hjulpet noget som helst. desuden er jeg flittig bruger af Bell-Add additiv, hvilket kun skulle være gavnligt for en dieselmotor.. nogle forslag eller ideer til hvad der kan være problemet???, inden jeg ender op med en kæmpe regning fra mekanikeren, for dette har jeg slet ikke penge til på nuværende tidspunkt.. :-) På forhånd tak