Forfatter Emne: Peugeot 308 - Eftermonteret fartpilot tager ikke fat periodisk  (Læst 2820 gange)

DavidP

  • Gæst
Hej,

Jeg har et problem med fartpiloten på min 308 (08 model). Fejlen er, at fartpiloten periodisk ikke vil slå til, ligesom den fra tid til anden automatisk slår fra hvis jeg kører med den.

Nogle dage kører jeg med den uden problemer, og andre dage fungerer den meget dårligt.

Har haft den på aut. Peugeot værksted, men de kan ikke finde ud af noget som helst såfremt de ikke kan udlæse en fejl på deres computer..:(

Har nogen et bud på hvad jeg kan/skal se efter?

Pft!

DavidP

  • Gæst
Nå, her til morgen virkede fartpiloten så ikke igen på motorvejen. Jeg prøvede at koble ud og ind, og derefter virkede fartpiloten igen. Dette gjorde jeg efter her og der at have læst om en koblingskontakt til fartpiloten.

Er der nogen her som ved om der er andet at gøre end at få den skiftet? Kan man selv chekke den efter? Eller kan det bare have været en tilfældighed at fartpiloten tog fat efter jeg havde koblet ud/ind?

Help needed here :)

Pft.
/David
« Senest Redigeret: 10. Juni 2015, 07:56 af DavidP »

Gjald

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 33
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Hej David

Det er typisk koblings kontakten,  eller bremse kontakten som har dårlig forbindelse eller er irret. Da de to kredse jo er lavet til at afbryde fartpiloten.

Prøv følgende:
1. Rul vinduet ned i førerside og afbryd derefter strømmen fra batteriet til bilen ved at tage + Polen af. I ca. 30 sekunder. På igen, bilen siger nu "Dong" når du sætter nøglen i og drejer den til +. Og ECU er nu genstartet.

2. Adskil stik til koblings kontakt, rens for ir og giv kontakt spray.

3. Adskil stik til bremse/stoplys kontakt, rens for ir og giv kontakt spray.

Virker det her ikke Så skriv en pm til mig.

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.524
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
Ud fra din beskrivelse vil jeg foreslå dig at skifte to ting, det første er din koblingskontakt, og det andet er dit værksted, jeg er ikke et sekund i tvivl om at det er din koblingskontakt der er synderen, og det burde værkstedet heller ikke være.
En defekt koblingskontakt giver ingen fejl på en tester, det burde de vide, det gør derimod en defekt bremsekontakt.
Du kan også med held spraye kontaktrens op ved palen på kontakten og give den noget massage.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

obak

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 204
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Du kan prøve med en fod at "hive" lidt op i koblings eller bremsepedalen med foden, når den ikke virker, så kan du afgøre hvilken kontakt der skal skiftes.  
New 308 Blue HDI 2.0 SW