Forfatter Emne: Motor tikketr - udskiftning?  (Læst 1728 gange)

Schrecker

  • Gæst
Motor tikketr - udskiftning?
« Dato: 10. Juni 2015, 10:57 »
307 1,6 benzin 2002

Motoren tikker en del. Har været løbet tør for olie.
Jeg har læst noget op om diverse årsager til tikken, så det har jeg desværre nogenlunde styr på, og vi prøver i første omgang med Swedol.

Men hvis jeg nu havner i at skulle skifte motor, hvad kan man så gøre det for hhv. brugt og ny?:(

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 978
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: Motor tikketr - udskiftning?
« Svar #1 Dato: 10. Juni 2015, 17:28 »
Kør du den bare til den ikke kan mere hvis du er bange for motoren er defekt, men prøv med de forskellige pleje produkter, heriblandt Bell ADD 3.
Jeg har lige smidt en ny motor i min 407 1,6hdi, motoren kostede lige under 10000+moms og så smed jeg den selv i. Så mit umilbare gæt vil være omkring 20000 for dig for en brugt motor med arbejdsløn, måske lidt mere..
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Motor tikketr - udskiftning?
« Svar #2 Dato: 10. Juni 2015, 20:17 »
Min tikker også, tror bare de gør det.

Øhh swedol, var det mig ville jeg ikke gøre det, det er et rense middel, hvorfor rense en gammel motor. Man har før hørt/læst om at swedol i en ældre motor er no-go, fordi det simpelthen renser for effektivt, og motoren kan begynde at bruge olie.
Jeg ville hælde en god motorolie på den, og så tøffe videre indtil den stiller træskoene. at ofre 20.000 (hvis det koster det) på en 307 fra 02, er vist en meget skidt forretning
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Schrecker

  • Gæst
RE: Motor tikketr - udskiftning?
« Svar #3 Dato: 12. Juni 2015, 13:40 »
Den har trods alderen kun kørt lige over 102.000, så det er jo næsten synd at udskifte den.
Swedol var mekanikerens bud, og er også anbefalet af andre. Og nu har den fået...
Men jeg noterer mig bemærkningerne, og sørger for at holde den med olie :-)

Tak for inputs