Forfatter Emne: ombytning af sæder fra 307 airvan (2004/5) til 307 (2002)  (Læst 1687 gange)

pgut

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Hej kloge mennesker

jeg har en gammel model 307 som trænger til nye sæder har nu nogen fra en airvan men det er ikke helt samme stik til airbag og sæd-varmen er der nogen der kender til en fidus som jeg kan benytte mig af så det hele virker igen

på forhånd Tusind tak for jeres komendene gode svar og forslag ;-);)

406st

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 582
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ombytning af sæder fra 307 airvan (2004/5) til 307 (2002)
« Svar #1 Dato: 03. Juli 2015, 21:26 »
Ledningerne må vel klippes og loddes / muffes.

Da jeg skiftede til læderindtræk i vores 406er var det et mindre detektivarbejde at få samlet ledningerne, da mine sæder stik var blevet klippet. Du kan omtrent følge ledningerne under sædet og identificere sideairbag, sædevarme, selestrammer mm. Google og Haynes kan være din ven. Jeg fandt et diagram i Haynes-manualen og ledningsnumrene passede omtrent med mine ledninger i bilen.
Jeg fik at vide på hi-speed, at det ikke spiller en rolle mht plus/minus på airbag.
Min airbag melder efterfølgende ikke fejl og sædevarme virker fint.

Hvis du skal lodde vil jeg foreslå at du først samler ledningerne uden lodning og tjekker at alt virker.

Claus
406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.