Forfatter Emne: Peugeot 206 Hatchback,1,4 HDI  (Læst 2094 gange)

Bukkar

  • Gæst
Peugeot 206 Hatchback,1,4 HDI
« Dato: 25. Juni 2015, 09:06 »
Min Peugeot fra 2007 der har kørt co 178.000 lækker diesel. Efter jeg havde kørt den meget langt ned brændstofsmæssigt, startede den 2. gang, uden den skulle udluftes. Den var svær at gå i gang. Næste gang der skulle brændstof på var nålen midt i det røde felt ved reservetanken før den kørte tør. Den blev udluftet, 20-25 tryk på håndpumpen, og fik brændstof på. Sidste gang jeg kørte tør var nålen ikke nået ned hvor lampen til reservetanken begynder at lyse. Endnu engang fik jeg brændstof på og den blev udluftet, denne gang af Falck. Nu til mine spørgsmål: Er der andre steder den skal udluftes. Såfremt det er en revne i dieselpumpen kan bilen så køre, bare der er nok brændstof på? Og hvad er jeres erfaring kan det være o-ringene der er blevet "trætte" og skal skiftes. Jeg bor mellem Køge og Faxe. På forhånd tak for hjælpen.                                                        Med venlig hilsen
Birgitte

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 206 Hatchback,1,4 HDI
« Svar #1 Dato: 25. Juni 2015, 09:11 »
Hvad med brændstof-filter, har du skiftet det, nu du har haft kørt den tør.

Hvorfor tror du dog der er en revne i pumpen.
« Senest Redigeret: 25. Juni 2015, 09:11 af Ole S »
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Bukkar

  • Gæst
RE: Peugeot 206 Hatchback,1,4 HDI
« Svar #2 Dato: 25. Juni 2015, 11:06 »
Hej igen :-)

Nej der er ikke blevet skiftet filter. Kan det være derfor bilen smider brændstof? Bilen har været på en lift og der kommer olie ud er hvor pumpen sidder. Jeg er ikke den store ørn til biler og deres mekanik, og kunne godt tænke mig at høre om jeres erfaring med den Bosch brændsstofpumpe der sidder i, kan den få en revne i et gevind eller tror i det kan være o-ringene der kan være blevet "trætte"? kan disse skiftes uden det store postyr eller skal man ned til pumpen og så også have skiftet tandrem? Det kunne være så dejligt at høre jeres vinkel på det inden jeg får skiftet en masse og måske ikke løst problemet. Kan man måle sig til at det er pumpen der er defekt?

Mvh Birgitte

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 206 Hatchback,1,4 HDI
« Svar #3 Dato: 25. Juni 2015, 17:55 »
Hej
Du skal ha tjekket din pumpe, er den utæt er det sikkert skylden i at den ikke kører ordentligt.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Bukkar

  • Gæst
RE: Peugeot 206 Hatchback,1,4 HDI
« Svar #4 Dato: 26. Juni 2015, 08:27 »
Tak for hjælpen Ole :-) Ved du om det er noget man kan måle sig frem til eller skal man have pumpen ud?
mvh Birgitte

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 206 Hatchback,1,4 HDI
« Svar #5 Dato: 26. Juni 2015, 09:48 »
Jeg er ikke stiv udi dieselpumper, men man burde jo kunne se, hvor den er utæt. Afsted til et værksted, hvis i ikke selv vi rode med det, kan jo være du er heldig at det "bare" er en pakning. Skriv lige en update, når fejlen er fundet.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Valentin1987

  • Gæst
RE: Peugeot 206 Hatchback,1,4 HDI
« Svar #6 Dato: 07. Juli 2015, 21:05 »
Har set flere af din model at "luftfilter kassen "gnaver" hul i en brændstof slange som så suger falsk luft ind.