Forfatter Emne: nulstil fejl via ODB  (Læst 1966 gange)

martinmic

  • Gæst
nulstil fejl via ODB
« Dato: 10. Juli 2015, 13:13 »
Hej alle.

Jeg håber at der er en af jer eksperter som måske kan hjælpe mig lidt.
Jeg kan først lige fortælle at min bil er en Peugeot 5008 2.0 HDI 150hk fra 2011.
Jeg fik for en del tid siden en motorfejl besked, og kørte den derfor til min mekaniker som til dagligt arbejder med Peugeot og Citroën. Han fandt ud af at den lille tank med additiv til rens af partikelfilter og den lille motor der sidder i var gået i stykker. Han har derfor skiftet denne. Han kan dog ikke få nulstillet fejlen hvilket undrer ham meget da han ikke har haft nogen problemer med dette på andre biler. Han siger derfor jeg bliver nød til at køre på et Peugeot værksted for at bede dem om at starte en rensning af partikelfilteret via bilens computer.
Jeg vil høre om der er nogen af jer herinde som måske vil kunne hjælpe mig med det, da jeg ved at hvis jeg køre direkte til Peugeot vil jeg ikke have råd til det.
Jeg håber jeg har gjort mig nogenlunde forståeligt. Som i nok kan læse, så har jeg INTET forstand på det her. Spørg meget gerne ind hvis der mangler noget info.

ChrisR

  • Gæst
RE: nulstil fejl via ODB
« Svar #1 Dato: 10. Juli 2015, 18:59 »
Her er en lille liste over brugere med tester:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid=z6KMOP4UTmZ0.kkEY67MsAiP4

Der er desværre ikke lige nogle i dit område. :(
Men kommer du forbi Jylland hjælper jeg gerne.

martinmic

  • Gæst
RE: nulstil fejl via ODB
« Svar #2 Dato: 10. Juli 2015, 20:51 »
Tusind tak for svar. Nej kan godt se der ikke lige er nogen her i nærheden. Kommer dog jævnligt til Jylland. Jeg skal til Ebeltoft på camping om en uges tid. Kan godt se der ikke er nogen på listen der i nærheden heller. Men er det alle som er på den liste, eller kan der være nogen i nærheden af Ebeltoft / Aarhus området som kunne hjælpe mod en lille skilling? Så kommer jeg meget gerne forbi.

ChrisR

  • Gæst
RE: nulstil fejl via ODB
« Svar #3 Dato: 10. Juli 2015, 21:05 »
Jeg hjælper gerne i Århus, Djursland området ;)

martinmic

  • Gæst
RE: nulstil fejl via ODB
« Svar #4 Dato: 11. Juli 2015, 11:00 »
Tusind tak ChrisR. :)

Jeg har lige sendt dig en PM for nærmere kontakt. Hvor er det altså fedt at finde et forum med så hurtig hjælp!! :D

KGP2005

  • Gæst
RE: nulstil fejl via ODB
« Svar #5 Dato: 12. Juli 2015, 08:37 »
Skal der ikke bare sådan en tester på?? Har en, og bor i Roskilde

martinmic

  • Gæst
RE: nulstil fejl via ODB
« Svar #6 Dato: 13. Juli 2015, 08:55 »
Jo det kan sagtens være der bare skal en tester på. Kan de alle nulstille fejl? Skal til Roskilde i morgen hvis du har tid? :)