Forfatter Emne: Ventilator  (Læst 2061 gange)

hlsc

  • Gæst
Ventilator
« Dato: 12. Juli 2015, 19:48 »
Hej med jer
Håber i kan hjælpe med at løse problem på min 406, 2.0 16V -135hK ST model årg. 12/99 (8B-RFR)
Problemet opstår når jeg holder i kø/tomgang eller kørsel ved lav fart (kø-kørsel) så kommer teksten STOP blinkende med tekst i display "Engine Temp Is Too High".
Har intet problem ved normal kørsel så ligger temp ved de 89/90 g.

Har skiftet termostat samt de 3 relæer der sidder bag kølegitter højre for ventilator.
Til info starter ventilator ikke.

Hvad kan fejl være, håber i kan hjælpe.
På forhånd tak.
Vh/Henrik

superpjok

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.056
  • Karma: +4/-2
    • Vis profil
  • By: Klovborg
RE: Ventilator
« Svar #1 Dato: 12. Juli 2015, 20:16 »
Hej!
Hvorfor stiller du kun spørgsmålet 3 gange når der er mange flere kategorier på forumet...
:)
mvh
« Senest Redigeret: 12. Juli 2015, 20:17 af superpjok »
C-Max 2.0 tdci (Peugeot) 2010
RIP: Mondeo 2.0 TDCI (Peugeot) 2004
Peugeot 206 1.6 2002
RIP: 306 Roland Garros 1,8 1999
RIP: 406 Break 2,0 HDI 2001
RIP: 406 Break 2,0 HDI 1999
PP 2000/Diagbox
Favoritværksted: Hjemme

hlsc

  • Gæst
RE: Ventilator
« Svar #2 Dato: 12. Juli 2015, 20:23 »
Det er en fejl 40 -beklager :)

hlsc

  • Gæst
RE: Ventilator
« Svar #3 Dato: 12. Juli 2015, 20:24 »
Måske du har et svar :)

Guppy

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 489
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Ventilator
« Svar #4 Dato: 13. Juli 2015, 04:43 »
Problemet er jo nok at "Engine Temp Is Too High" Tror ikke det er et sensor problem denne gang. Så hvis ellers der er flow gennem din køler (Insekter, musvitter, mulvarper og andet kryb fjernet), ville jeg nok kigge på blæseren. Den har vel 2 eller 3 ben og kan med en ledning fra batteriets + kortsluttes til at køre. Hvis ikke den gør det har du fundet løsningen. I gamle Datsun's var der en "Kø Knap" der tvang blæseren til at køre fuld jøw når man holdt i kø B)
Før-2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Nu: 407 sedan, 2006, 1.8 125 hk performance. REG: YD42 331-86.000 km

Har Diag-Box (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj  (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)

superpjok

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.056
  • Karma: +4/-2
    • Vis profil
  • By: Klovborg
RE: Ventilator
« Svar #5 Dato: 13. Juli 2015, 08:45 »
Hej!
Har ikke løsningen - bud:
termostat
blæsermodstand
manglende udluftning

måske kan følgende hjælpe:

http://johansen-dk.dk/biler/Image1.jpg

http://johansen-dk.dk/biler/Image2.jpg

http://johansen-dk.dk/biler/Image3.jpg

mvh
C-Max 2.0 tdci (Peugeot) 2010
RIP: Mondeo 2.0 TDCI (Peugeot) 2004
Peugeot 206 1.6 2002
RIP: 306 Roland Garros 1,8 1999
RIP: 406 Break 2,0 HDI 2001
RIP: 406 Break 2,0 HDI 1999
PP 2000/Diagbox
Favoritværksted: Hjemme

hlsc

  • Gæst
RE: Ventilator
« Svar #6 Dato: 13. Juli 2015, 23:46 »
Tak...
Prøver lige ud fra det.