Forfatter Emne: Spørgsmål om kørecomputer i en 406  (Læst 2731 gange)

larsjensen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 10
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Spørgsmål om kørecomputer i en 406
« Dato: 13. Juli 2015, 13:20 »
Kan radioen i en 406 med kørecomputer udskiftes???

Den radio jeg har set på nogle slørede billeder, ser ganske integreret, og direkte gammeldags, ud og dermed er den helt ubrugelig.

Hvis den så kan udskiftes, hvad mister man så?

superpjok

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.056
  • Karma: +4/-2
    • Vis profil
  • By: Klovborg
RE: Spørgsmål om kørecomputer i en 406
« Svar #1 Dato: 13. Juli 2015, 15:24 »
Hej!
Den kan udskiftes.
Du mister ingenting ifht. kørecomputeren.

Du mister umiddelbart mulighed for betjening via ratkontakt - med mindre du anskaffer dig et interface ml. betjeningsarm og radio.
Ikke alle understøtter dette.

Du skal muligvis anskaffe et ledningsæt fra originalt til den nye radios stik.

mvh
« Senest Redigeret: 13. Juli 2015, 15:25 af superpjok »
C-Max 2.0 tdci (Peugeot) 2010
RIP: Mondeo 2.0 TDCI (Peugeot) 2004
Peugeot 206 1.6 2002
RIP: 306 Roland Garros 1,8 1999
RIP: 406 Break 2,0 HDI 2001
RIP: 406 Break 2,0 HDI 1999
PP 2000/Diagbox
Favoritværksted: Hjemme

Guppy

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 489
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Spørgsmål om kørecomputer i en 406
« Svar #2 Dato: 14. Juli 2015, 03:25 »
Radioen er ikke mere integreret end at den er nem at pille ud. Der er 2 huller foran - ca 4-5mm- der skal du finde noget i ca samme diameter, og så presse det ind i hullerne på samme tid. Så er den lige til at vippe ud. Jeg plejer at bruge noget fra stålringen i en gammel plast navkapsel, som jeg retter ud - det virker fint. Hvis det ikke er en org peugeot radio du vil sætte i, skal du ud over kablerne have fat i en plastik boks der er lavet til formålet. Den er også nem at montere - 2 skruer så vidt jeg husker. Der er også mulighed for at opdatere den eksisterende radio, med en adapter (Yantour mener jeg den gedder) Så kan du bruge AUX f.eks til tlf eller mp-3 spiller, og du kan også bruge SD-Kort og USB nøgler. Det virker også godt, og man kan ha' meget musik med sig på den måde. Den skal så aktiveres med PP2000 for at virke.
Før-2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Nu: 407 sedan, 2006, 1.8 125 hk performance. REG: YD42 331-86.000 km

Har Diag-Box (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj  (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.524
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Spørgsmål om kørecomputer i en 406
« Svar #3 Dato: 14. Juli 2015, 06:16 »
Citér
Guppy skrev:
Radioen er ikke mere integreret end at den er nem at pille ud. Der er 2 huller foran - ca 4-5mm- der skal du finde noget i ca samme diameter, og så presse det ind i hullerne på samme tid. Så er den lige til at vippe ud. Jeg plejer at bruge noget fra stålringen i en gammel plast navkapsel, som jeg retter ud - det virker fint. Hvis det ikke er en org peugeot radio du vil sætte i, skal du ud over kablerne have fat i en plastik boks der er lavet til formålet. Den er også nem at montere - 2 skruer så vidt jeg husker. Der er også mulighed for at opdatere den eksisterende radio, med en adapter (Yantour mener jeg den gedder) Så kan du bruge AUX f.eks til tlf eller mp-3 spiller, og du kan også bruge SD-Kort og USB nøgler. Det virker også godt, og man kan ha' meget musik med sig på den måde. Den skal så aktiveres med PP2000 for at virke.


Den fås endda i en udgave med Bluetooth til håndfri telefoni, så er de flestes behov nok dækket.
Du finder den nemmest på ebay.de, bare søg Peugeot 406 Yatour
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

larsjensen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 10
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Spørgsmål om kørecomputer i en 406
« Svar #4 Dato: 15. Juli 2015, 10:22 »
Citér
Holt skrev:
Citér
Guppy skrev:
Radioen er ikke mere integreret end at den er nem at pille ud. Der er 2 huller foran - ca 4-5mm- der skal du finde noget i ca samme diameter, og så presse det ind i hullerne på samme tid. Så er den lige til at vippe ud. Jeg plejer at bruge noget fra stålringen i en gammel plast navkapsel, som jeg retter ud - det virker fint. Hvis det ikke er en org peugeot radio du vil sætte i, skal du ud over kablerne have fat i en plastik boks der er lavet til formålet. Den er også nem at montere - 2 skruer så vidt jeg husker. Der er også mulighed for at opdatere den eksisterende radio, med en adapter (Yantour mener jeg den gedder) Så kan du bruge AUX f.eks til tlf eller mp-3 spiller, og du kan også bruge SD-Kort og USB nøgler. Det virker også godt, og man kan ha' meget musik med sig på den måde. Den skal så aktiveres med PP2000 for at virke.


Den fås endda i en udgave med Bluetooth til håndfri telefoni, så er de flestes behov nok dækket.
Du finder den nemmest på ebay.de, bare søg Peugeot 406 Yatour


Den ser jo ganske smart ud, og den ser også nem ud at installere. Bare lige et sidste opklarende spørgsmål: Hvis jeg forstår det rigtigt (jeg fandt et par Youtube-videoer), så bibeholder man muligheden for styring fra stilken på ratstammen?

superpjok

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.056
  • Karma: +4/-2
    • Vis profil
  • By: Klovborg
RE: Spørgsmål om kørecomputer i en 406
« Svar #5 Dato: 15. Juli 2015, 12:50 »
Hej!
Jeg er (også) den lykkelige indehaver af en Yatour. Du bibeholder muligheden for styring via ratkontakt...
Den funger super sådan en fætter ;-)
mvh
C-Max 2.0 tdci (Peugeot) 2010
RIP: Mondeo 2.0 TDCI (Peugeot) 2004
Peugeot 206 1.6 2002
RIP: 306 Roland Garros 1,8 1999
RIP: 406 Break 2,0 HDI 2001
RIP: 406 Break 2,0 HDI 1999
PP 2000/Diagbox
Favoritværksted: Hjemme