Forfatter Emne: Temperatur problemer 206 2002  (Læst 1025 gange)

Rene84

  • Gæst
Temperatur problemer 206 2002
« Dato: 03. August 2015, 20:24 »
Hej

Jeg roder med en 206'er 2002 1,6 16V (NFU motor), hvor temperaturmåleren går op i det røde felt, og bilen skriver stop. I starten flyttede måleren sig relativt hurtigt opad når man kørte (5 mins kørsel), og indikerede fint kold motor, når den var kold. Samtidig startede bilen ikke blæsermotoren. Jeg havde ikke indtryk af, at motoren reelt set overophedede, og termostaten åbnede fint. Når jeg sætter direkte strøm til blæseren kører den fint. MEN, nu sker det faktisk med det samme man sætter tænding på, at temperaturmåleren går helt i top, selv uden jeg behøver starte motoren. Jeg har prøvet en ny temperaturføler (Den 3-polede/blåt hus) som ikke hjalp, nu har jeg bestilt den anden 1-polede temperaturføler, i håb om at det hjælper. Jeg har fikset stelforbindelsen på gearkassen, som jeg kan læse mig til er en klassisk fejl (Den var knækket). Stik på motorstyreenhed er tjekket, de ser fine ud.
Jeg skal i øvrigt tjekke motorblæserrelæerne som noget af det næste. Kan læse mig til, at de korroderer.

Mit skrækscenarie er dette: http://www.bba-reman.com/forums/Topic100267.aspx

Nogle der har været ude for det samme, og evt. har erfaring med det?