Forfatter Emne: Måske Køb af 307  (Læst 3695 gange)

Djursland

  • Gæst
Måske Køb af 307
« Dato: 02. August 2015, 21:16 »
hov kan admin ikke ligge det i det rigtig fora

hej

jeg er i 7 sind

jeg har altid kørt Citroen med hydraulik eller det vil sige jeg er vendt tilbage til dem igen efter jeg har været væk. jeg har bla også kørt subaru og i mange år BMW og lidt vw T3 da det jo siges at man skal prøve alt her i livet

jeg har i dag en fin Xantia stc 2,0 HDI som køre fantastisk og jeg har lige sat sporestænger og nye styrekugler på og det er det eneste jeg har brugt af penge på den i 1 år. så alt i alt er jeg mega glad da den kun har kørt 422.000.

jeg har haft BX der har kørt 725.da jeg grædende måtte smide den væk pga rust og en Xantia HDI der runde 525 så biler med mange km er ikke noget problem for mig


men men

jeg synes det er ved at være lidt dyrt med 6500 om året i grøn afgift pga der ikke er partikkelfilter på og så jeg har kikket efter en anden og jeg har været slem og kikke efter en japaner men gik hurtig væk igen

jeg er så efter magen søgen som i meget fundet ud af at en 307 stc HDI var en klar mulighed da vi jo så er i familie og jeg er jo frankofil inderste inde

jeg har kikket efter HDI men der er nogle der køre 18,5 og nogle køre 19,2 km/l hvorfor er der forskel når det er den samme motor

 jeg har ikke penge til det vilde så vi snakker 10 af de lange max ja jeg ved så godt de har kørt mange km men det betyder ikke noget for mig da jeg selv laver mine biler og har kun haft min citroen GS på værksted 1 gang for at få pumpet de bagerste gaskugler da det var nemmer og nu har jeg haft bil i 25 år

jeg har nok forelsket mig lidt i en 307 SW hvis man kan få det til rimelige penge  men ellers en STC

nu kender jeg jo citroen og peugeot verden er ny for mig (for helvede jeg kommer til at savne hydraulik undervognen) og ved ikke hvad jeg skal finde af svagheder i en 307

så det kunne jeg godt bruge lidt hjælp til hvis i vil dele uf af jeres viden som i sikkert gerne vil jo


grunden til jeg vælger en 307 er den at jeg gerne vil ha en HDI motor da det er en genial motor og ikke er en micro bil da jeg hader micro biler

billig i grøn afgift hvis man finder den der køre 19,2 km/l og den har partikel filter  = 4480 så vidt jeg husker

men hvordan ser man om den har filter er der nogle kendetegn så man kan sige den har filter ligesom C5 2,2 HDI med ESP ja så ved man den har filter

og så er den nok en kende mere moderene en min Xantia indvendig

jeg ser ikke nogle der har direkte rust når jeg kikker rundt på nettet og det er et plus for mig da jeg hader at lave rust i en bil men er der nogle skjult rust jeg skal kikke efter


hvad er for

hvad er imod


Mvh Flemming
« Senest Redigeret: 02. August 2015, 21:21 af Djursland »

silverfox

  • Gæst
RE: Måske Køb af 307
« Svar #1 Dato: 03. August 2015, 19:24 »
Jeg ville ikke have de store forventinger til en 307 til 10000. Men der kan være rigtig mange km i en 2,0 HDI. Jeg tror dog ikke at du kan finde andet en en 90 HK til de penge.

Djursland

  • Gæst
RE: Måske Køb af 307
« Svar #2 Dato: 04. August 2015, 18:36 »
er der slet ikke nogle bud

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.524
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Måske Køb af 307
« Svar #3 Dato: 04. August 2015, 19:48 »
Hvis du går ind på nummerplade.net og indtaster enten reg. nummer eller stelnummer, kan du under "afgifter" se ejerafgiften, og i bunden af samme side se hvordan de er kommet frem til den afgift. Det kan hurtig koste mere at have partikelfilter end ikke, så med mindre det er en principsag for miljøets skyld, kan udskiftning af partikelfilter og opfyldning af Eloys væske  koste en del års strafafgift. Gamle Peugeot biler er generelt lidt dyrere end gamle Citroën, netop fordi "almindelige mennesker" er panisk bange for den "farlige" hydrauliske undervogn du elsker så højt, fordi de har fået tudet ørene fulde af "eksperter" der sværger på deres moders grav at det er djævlens værk, og kun kan repareres af troldmænd med overnaturlige evner.
Det kunne resultere i at du faktisk kunne komme billigere til en Citroën C5 med samme motor, og samtidig hydraulisk undervogn og mere plads.
Held og lykke med jagten.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

Djursland

  • Gæst
RE: Måske Køb af 307
« Svar #4 Dato: 04. August 2015, 20:21 »
tak for svar holt

ja folk er blevet tudet ørerne fulde af tom snak

men det jeg også falder lidt for ved nogle 307 er 19,2 km/l

det gør C5 ikke men det kunne jo være man skal kikke lidt efter en

men ja det er sgutte nemt  

Mvh Flemming

Thomas 307 SW

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: Måske Køb af 307
« Svar #5 Dato: 07. August 2015, 19:13 »
Kan forskellen i km/l på 307 du har set på passe sammen med om det var en Stc eller SW?
For SW er lidt tungere grundet glastaget og de 3 separate bagsæder og jeg mener at huske de er opgivet forskelligt. Jeg har selv en 2,0 benzin SW på niende år og elleve år gammel. Jeg vil til en hver tid anbefale SW'eren af de ovennævnte fordele. Glastaget og sæderne er geniale.
Mvh. Thomas Trydal, formand PCDK.
Nu med 308 SW GT THP 175 2008.

Djursland

  • Gæst
RE: Måske Køb af 307
« Svar #6 Dato: 07. August 2015, 20:55 »
hej thomas

det ved jeg faktisk ikke jeg kan ikke huske det for at være ærlig

jeg har kikket på alm også og der er jo ikke glas tag i

men hvad koster din om året i afgift og udgifter til rep og hvor langt køre du om året

Mvh Flemming

Thomas 307 SW

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: Måske Køb af 307
« Svar #7 Dato: 08. August 2015, 11:12 »
Nu er min jo en 2,0 benzin... Men den koster 4700kr i afgift om året. Jeg kører under 20.000 km om året og 13 km/l. Den koster et service 5+ eftersyn om året. Det koster 1300kr eller 1400kr. Selvfølgelig er der sliddele der skal skiftes, men ellers er den yderst stabil og jeg har ikke haft brug for autohjælp i de 9 år. Bilen runder snart 150.000km. Førhen kørte jeg kun 8.000km om året, derfor det lave km tal. Jeg har fået skiftet kobling og/eller bremse kontakt, da fartpiloten drillede. En løs ledning til udetemperatur, den loddede jeg selv på igen. Defekt baklys kontakt, også skiftet selv.
Mvh. Thomas Trydal, formand PCDK.
Nu med 308 SW GT THP 175 2008.

Djursland

  • Gæst
RE: Måske Køb af 307
« Svar #8 Dato: 08. August 2015, 19:17 »
det er jo små ting der har været galt med den må man sige

jeg er blevet lidt mere optimist nu på at få en 307 må jeg sige

jeg ved godt der kan komme ting og sager ved en bil der har gået langt men det er jo det samme for alle biler

jeg kunne godt tænke mig at høre flere folk med deres erfaringer om en 307 før jeg træffer min endelig beslutning


Mvh Flemming

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.524
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Måske Køb af 307
« Svar #9 Dato: 08. August 2015, 20:35 »
Jeg har kørt 90.000 km på 3 år i min 307, det er også en 2.0 benzin, den har rundet de 400.000 og kører stadig som en ny bil, jeg har haft det sædvanlige problem på første generation 307 at abs følerne på baghjulene bliver skubbet væk fra magnetringen af et lag rust på opspændingsflangen, en let sag selv at lave, så har jeg haft problemer med min bagrudevisker, den måtte skilles ad og renses på nogle kontaktbaner, jeg har også skiftet antennefoden, da den var blevet fyldt med vand der ødelagde antenneforstærkeren. Jeg kan ikke lige komme i tanker om andre ting ud over almindelig sliddele, men man skulle gerne kunne lave lidt småting når man bevæger sig rundt i biler med over 300.000 på tælleren, min bruger olie, men det har jeg valgt at leve med, jeg har en nyere motor stående, men så længe motoren går som den gør, får den lov til at blive i bilen, så får den bare en liter for hver 2500 km cirka.
olieforbrug på benzin modeller med mange kilometer på bagen er et kendt fænomen.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Måske Køb af 307
« Svar #10 Dato: 08. August 2015, 21:56 »
Har haft min siden 2010, har vel kørt ca 60-70.000 i den, har kørt godt 200.000 Den har aldrig slået en forkert skid i motoren, sådan en bil kører bare, har intet målbart olieforbrug imellem olieskift. Kører imellem 13-14 km/l. Har kun fået skiftet div sliddele, ved hvert syn, og ja det kendte problem med abs følere på baghjul, har jeg oplevet 2 gange.
Kan godt være det er en lidt kedelig bil, men den er dælme stabil.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Thomas 307 SW

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: Måske Køb af 307
« Svar #11 Dato: 09. August 2015, 21:20 »
Nåja, ABS følere har jeg også fået ordnet... Jeg behøver ikke efterfylde med olie imellem eftersyn. Sjovt nok står olie niveauet altid et stykke over max på oliepinden, værkstedet påfylder den mængde de skal i følge oplysningerne.
Mvh. Thomas Trydal, formand PCDK.
Nu med 308 SW GT THP 175 2008.