Forfatter Emne: ABS problemer 407  (Læst 2205 gange)

flemming_borg

  • Gæst
ABS problemer 407
« Dato: 07. September 2015, 14:25 »
Bil: Peugeot 407 SW 2.0HDi

Jeg har haft ABS og ESP lysende i mit instrumentbord, fik udlæst fejl på ABS-føler på højre forhjul. Føleren er nu skiftet, men det virker stadig ikke, dog er der lidt forskel, for før gik den i fejl med det samme. Nu kan jeg nogle gange køre 50-100m med lav fart før fejlen kommer.
I det korte tidsrum hvor den ikke har meldt fejl er ABSen meget følsom, pedalen hopper op og ned, og den bremser skævt og utilregneligt.

Hvad går der galt?

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 978
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: ABS problemer 407
« Svar #1 Dato: 07. September 2015, 15:12 »
Har du fået den udlæst efter føleren er er skiftet ? Og fik du fejlen slettet ?
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ABS problemer 407
« Svar #2 Dato: 07. September 2015, 18:27 »
Det er fordi det var en  elektrisk fejl i føleren når den laver selvtest kommer fejlen med det samme  , nu er det iorden men den der har skiftet føleren har ødelagt magnetringen  på forhjulslejet   og så kommer fejlen først når du kører fordi hastighedssignalet er forkert eller ikke er der   , så man reparer en fejl og skaber en ny   , hvis du kigger ordentligt efter vil du se der er hakker i den fordi man skal passe meget på når den gamle skal bankes / bores  fordi den sidder fast

flemming_borg

  • Gæst
RE: ABS problemer 407
« Svar #3 Dato: 07. September 2015, 21:01 »
Det er lidt forskelligt, nogle gange melder den fejlen så snart bilen startes, andre gange først når man har kørt lidt. Noglegange melder den fejlen to gange.

Jeg synes vi var ret påpasselige da vi fjernede den gamle føler da vi godt var klar over at magneten er følsom.

nibka - 307

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 185
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ABS problemer 407
« Svar #4 Dato: 07. September 2015, 21:36 »
Hej FB.

Jeg har prøvet fuldstændig tilsvarende oplevelser på fruens Peu 307, og her var fejlen, at jeg ved montering af nyt leje med ny låsering ikke var påpasselig, hvorved noget af  låseringen var inde i det frie felt således ABS føleren ved genmontering kom til at vippe på låseringen.

Blev klaret ved at dreje låseringen en anelse, således ABS føleren faldt i hak. Jeg troede også forinden, at jeg havde beskadiget magneten i selve lejet.

Ved dog ej om 407 forhjulslejer m.v. er opbygget på samme måde som 307, men det kan andre nok svare på.

Min konklusion:  ABS føleren sidder skævt / forkert eller anlægsfladen for samme ikke tilstrækkelig rengjort

vh:  Niels
« Senest Redigeret: 08. September 2015, 13:10 af nibka - 307 »
PEU 307, 1,6 Benzin HB - årgang 2002 - kørt km. 311.000

flemming_borg

  • Gæst
RE: ABS problemer 407
« Svar #5 Dato: 08. September 2015, 13:49 »
Som jeg ser det, så kan føleren næsten ikke sidde forkert, den er jo fikseret med en umbrakobolt, eller snakker vi at det kan være 0/100 der kan afgøre om den sidder rigtigt eller forkert...?

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ABS problemer 407
« Svar #6 Dato: 10. September 2015, 20:11 »
Citér
nibka - 307 skrev:
Hej FB.

Jeg har prøvet fuldstændig tilsvarende oplevelser på fruens Peu 307, og her var fejlen, at jeg ved montering af nyt leje med ny låsering ikke var påpasselig, hvorved noget af  låseringen var inde i det frie felt således ABS føleren ved genmontering kom til at vippe på låseringen.

Blev klaret ved at dreje låseringen en anelse, således ABS føleren faldt i hak. Jeg troede også forinden, at jeg havde beskadiget magneten i selve lejet.

Ved dog ej om 407 forhjulslejer m.v. er opbygget på samme måde som 307, men det kan andre nok svare på.

Min konklusion:  ABS føleren sidder skævt / forkert eller anlægsfladen for samme ikke tilstrækkelig rengjort

vh:  Niels


De er ikke monteret på samme måde   , en 407  sidder den ned i en hul  men øjet på låseringen kan godt  sidde der hvor føleren kommer ud  og tvinger den væk fra magnetringen    dvs ringgabet skal være på hver sin side af hullet hvor føleren kommer ud