Forfatter Emne: 206 1.4 2007 (benzin) - prob. med kølesystem  (Læst 1109 gange)

frthr

  • Gæst
206 1.4 2007 (benzin) - prob. med kølesystem
« Dato: 08. Januar 2016, 15:57 »
Hej, jeg er ny på dette forum, men håber, at der er nogen der kan hjælpe mig med en bil, der opfører sig særdeles underligt.

Min 206'er er for nylig begyndt ikke rigtig at blive driftsvarm, ligegyldigt hvor langt, jeg har kørt. Kølevandstemperaturen når aldrig over 70 grader. Jeg går ud fra, at det tyder på, at termostaten er gået. Det skal lige siges, at der er helt fin varme i kabinen.

I forbindelse med problemet tjekkede jeg for en sikkerheds skyld ekspansionsbeholderen, og fandt ud af, at der er (meget lidt) olie i kølervæsken. Der kommer ligeledes luftbobler i ekspansionsbeholderen, hvis motoren kører med låget til beholderen af. Det lyder jo umiddelbart som toppakningen, ikke?

Problemet er bare, at motoren ud over ovenstående kører helt som normalt og hverken har brugt olie eller vand. Olien ser også fuldstændig normal ud, der er ingen cocio eller lignende. Der kommer hverken hvid eller sort røg fra udstødningen.

Er det bare bad luck, at toppakning og termostat er gået samtidig, eller har I nogen forslag til, om der er noget andet galt, som jeg har overset?

På forhånd tak.
« Senest Redigeret: 08. Januar 2016, 15:58 af frthr »