Forfatter Emne: Defekt speedo+KM-tæller 1.6 st. 99'  (Læst 2630 gange)

aresONE

  • Gæst
Defekt speedo+KM-tæller 1.6 st. 99'
« Dato: 28. Oktober 2015, 13:57 »
Hej alle.
Jeg oplever et defekt speedometer + KM-tæller i vores Pegeout 306 st. fra 99.

Det startede ud periodisk, hvor speedometer stoppede med at virke - men efter at køre over et bump eller lign. kunne det virke igen.

Men, nu er det holdt helt op med at virke permanent - det samme er KM-tælleren.
Har i nogle bud på hvad der kan være galt?

Derudover: hvis der er nogle der ligger inde med følg til denne bil, må i gerne sige til; katalysator, samt klodser+skiver foran?

På forhånd tak.

Vh. Andreas

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Defekt speedo+KM-tæller 1.6 st. 99'
« Svar #1 Dato: 28. Oktober 2015, 15:34 »
Jeg vil gætte på at det er et knækket kabel.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

aresONE

  • Gæst
RE: Defekt speedo+KM-tæller 1.6 st. 99'
« Svar #2 Dato: 28. Oktober 2015, 15:38 »
Altså - mit udgangspunkt for at vide noget om biler er = 0, så dit gæt er allerede en god start. Du siger kabel - hvilket kabel gætter du på? :-)

aresONE

  • Gæst
RE: Hvilke kabel? :D
« Svar #3 Dato: 28. Oktober 2015, 15:38 »
Citér
Ole S skrev:
Jeg vil gætte på at det er et knækket kabel.


Altså - mit udgangspunkt for at vide noget om biler er = 0, så dit gæt er allerede en god start. Du siger kabel - hvilket kabel gætter du på? :-)

AXE1

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 378
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Slagelse
RE: Defekt speedo+KM-tæller 1.6 st. 99'
« Svar #4 Dato: 28. Oktober 2015, 19:42 »
Jeg har hvad du skal bruge af dele hvis det er. ;-)
Peugeot 207 RC

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Defekt speedo+KM-tæller 1.6 st. 99'
« Svar #5 Dato: 28. Oktober 2015, 22:12 »
Som udgangspunkt vil jeg kontrollere hastighedssensoren da jeg tror  den er dårlig , den sidder på gearkassen ved der hvor H drivaksel går ind i gearkassen

aresONE

  • Gæst
RE: Stærkt!
« Svar #6 Dato: 28. Oktober 2015, 22:54 »
Citér
AXE1 skrev:
Jeg har hvad du skal bruge af dele hvis det er. ;-)


Altså, dele til hvis jeg skal fixe speedo/km-tæller, eller de dele jeg efterspørger? ;-)

aresONE

  • Gæst
RE: Tak!
« Svar #7 Dato: 28. Oktober 2015, 22:55 »
Citér
KHJ skrev:
Som udgangspunkt vil jeg kontrollere hastighedssensoren da jeg tror  den er dårlig , den sidder på gearkassen ved der hvor H drivaksel går ind i gearkassen


Tak for input. Det er værd at undersøge også! :-)

AXE1

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 378
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Slagelse
RE: Defekt speedo+KM-tæller 1.6 st. 99'
« Svar #8 Dato: 29. Oktober 2015, 07:57 »
Citér
aresONE skrev:
Citér
AXE1 skrev:
Jeg har hvad du skal bruge af dele hvis det er. ;-)


Altså, dele til hvis jeg skal fixe speedo/km-tæller, eller de dele jeg efterspørger? ;-)


Nu skriver du ikke hvad det er for en motor du har i og hvis der er noget du skal bruge så skal vi lige have det kontrolleret med dit Vin. nummer om de ting jeg har passer på din. Men sig til når der er noget så ser vi på det.
Peugeot 207 RC

aresONE

  • Gæst
RE: Defekt speedo+KM-tæller 1.6 st. 99'
« Svar #9 Dato: 29. Oktober 2015, 10:11 »
Citér
AXE1 skrev:
Citér
aresONE skrev:
Citér
AXE1 skrev:
Jeg har hvad du skal bruge af dele hvis det er. ;-)


Altså, dele til hvis jeg skal fixe speedo/km-tæller, eller de dele jeg efterspørger? ;-)


Nu skriver du ikke hvad det er for en motor du har i og hvis der er noget du skal bruge så skal vi lige have det kontrolleret med dit Vin. nummer om de ting jeg har passer på din. Men sig til når der er noget så ser vi på det.


-----
Det er selvfølgelig korrekt. VIN er; VF37ENFZE32766236
Det er en Benzin 1.6 :-)

AXE1

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 378
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Slagelse
RE: Defekt speedo+KM-tæller 1.6 st. 99'
« Svar #10 Dato: 29. Oktober 2015, 14:49 »
Det er lige netop en 1,6 jeg har til at stå :-)
Peugeot 207 RC

aresONE

  • Gæst
RE: Defekt speedo+KM-tæller 1.6 st. 99'
« Svar #11 Dato: 29. Oktober 2015, 16:31 »
Citér
AXE1 skrev:
Det er lige netop en 1,6 jeg har til at stå :-)


Det er jo helt perfekt! :-)
Nu er jeg ikke selv mekaniker, og har desværre 10 tommelfingre. Men dem jeg har i mit netværk, der kan hjælpe med, at kigge bilen efter, virker relativt uforstående i forhold til hvad der kan være galt. Når jeg har nævnt problematikken for dem, med defekt speedo+km-tæller er de ikke bevidste om hvad de skal kigge efter..

Så nu skal jeg først og fremmest lige have fundet en, der gider hjælpe med at fejlfinde bilen, i forhold til hvor problemet kan ligge :-)

Men du siger du har bremseklodser og bremseskiver til foran? Er det noget du kan sætte en pris på? (Vi står og skal sælge bilen - den har kun kørt 110.000, men gider ærligt talt ikke ofre alt for meget på nyt, når jeg ved vi skal af med den) :-)

AXE1

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 378
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Slagelse
RE: Defekt speedo+KM-tæller 1.6 st. 99'
« Svar #12 Dato: 30. Oktober 2015, 10:55 »
Citér
aresONE skrev:
Citér
AXE1 skrev:
Det er lige netop en 1,6 jeg har til at stå :-)


Det er jo helt perfekt! :-)
Nu er jeg ikke selv mekaniker, og har desværre 10 tommelfingre. Men dem jeg har i mit netværk, der kan hjælpe med, at kigge bilen efter, virker relativt uforstående i forhold til hvad der kan være galt. Når jeg har nævnt problematikken for dem, med defekt speedo+km-tæller er de ikke bevidste om hvad de skal kigge efter..

Så nu skal jeg først og fremmest lige have fundet en, der gider hjælpe med at fejlfinde bilen, i forhold til hvor problemet kan ligge :-)

Men du siger du har bremseklodser og bremseskiver til foran? Er det noget du kan sætte en pris på? (Vi står og skal sælge bilen - den har kun kørt 110.000, men gider ærligt talt ikke ofre alt for meget på nyt, når jeg ved vi skal af med den) :-)


PB. Sendt
Peugeot 207 RC