Forfatter Emne: Peugeot 508 SW støj fra interiør  (Læst 1884 gange)

mpje

  • Gæst
Peugeot 508 SW støj fra interiør
« Dato: 10. November 2015, 10:13 »
Hej alle sammen

Min kæreste og jeg købt i sommers en 4 år gammel peugeot 508 1,6 e-hdi SW med 50.000 km på tæller. Fin bil køre godt, og heller ingen problemer på feriens tur sydpå.

Men for et par måneder siden , da vi skulle ud og køre, kunne jeg ikke forstå hvad det var for en støj fra venstre bagdør. Jeg satte mig om på bagsæde, og kæresten kørte, så jeg kunne lytte.

Der kommer en meget kraftig knitren lyd, ligesom en fyrværkeri batteri, som skyder de her op i luften som sprutter. Det lyder som om det er fra hele vinduespatiet, men jeg kan ikke blive klog på det.

Nogle dage er støjen der ikke, andre gange flere dage i træk. Har en mistanke om, at det er interiøret, som gør det. Det er jo noget gummi agtig noget, og tror det bliver påvirket af temperatur. Hvis jeg gnider mine finger på interiøret, så kan jeg få den støj frem.

Har ikke snakket med Peugeot i nu, men ville lige høre her først. Har svært ved at tro, jeg skulle være den eneste, som oplever dette problem, da jeg går ud fra, at bilerne bliver bygget ens.;)

Hilsen Mads

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 508 SW støj fra interiør
« Svar #1 Dato: 10. November 2015, 22:58 »
Nu er det ikke sådan den er sprøjtet ind i vinylrens , interiørrens  og noget med silicone   for det kan få en hel kabine til at gnubbe og gnitre så man bliver  skør i hovedet   , en 508 er normalt bare lydsvag hvad støj angår

mpje

  • Gæst
RE: Peugeot 508 SW støj fra interiør
« Svar #2 Dato: 13. November 2015, 13:51 »
Nej det er den ikke. Men fejlen er vist fundet, havde en mekaniker fra Peugeot med ud at køre en tur, og han fandt ud af, at der er gået noget fra hinanden oppe under loftet. Når han sidder og trykker på loftet, så kom den kedelig lyd frem.

Han kunne se at der mellem loft og loftinterøret, var gået noget fra hinanden, som er med til at holde loft på plads, så jeg skal prøve om jeg ikke kan lime det sammen.

Så jeg håber på det er det som har gjort, at der har været den støj