Forfatter Emne: Peugeot 307 slør i gearskifte  (Læst 3386 gange)

leni

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 29
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Peugeot 307 slør i gearskifte
« Dato: 17. November 2015, 17:44 »
Er ny i dette forum.
Har "skruet" en Peugeot 307 årg. 2006 med 1.6 benzinmotor i (TU5JP4) - gearkasse 5 gear (BE4J) sammen til mit barnebarn, som lige har erhvervet sit kørekort.
Gearskiftet er meget løst. Har checket kabler og stænger og fundet frem til, at "balanceklodsen", der sider oven på gearkassen sidder meget løst.
Har endnu ikke haft konsollen, hvorpå kabler slutter, afmonteret, men har en ide om, at balanceklodsen, der sidder herpå enten har en slidt aksel eller er gået løs. Men det er et gæt.

Har nogen erfaring med at afmontere konsollen? og kendskab til at balanceklodsen kan blive meget løs i akslen eller gå løs?

Venlig hilsen
En Peugeot nybegynder

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.524
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Peugeot 307 slør i gearskifte
« Svar #1 Dato: 17. November 2015, 17:58 »
Jeg har ikke afmonteret konsollet, men brugt en fatningsskruetrækker til at trykke "modhagerne" tilbage, så kablet kan frigøres af konsollet.
Den jeg har arbejdet på, er den gamle 307 1.6 med MA5 gearkassen, men jeg vil tro kablerne sidder på samme måde, jeg har også sådan en vægtklods, men den passer nok ikke når gearkassen er en anden,


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 307 slør i gearskifte
« Svar #2 Dato: 17. November 2015, 22:18 »
Klodsen gør det næppe  der går ikke nogen forbindelse via den  så selvom den ikke var der skulle der ikke være slør   , men tjek at kablerne sidder ordentligt inde i konsollen  den kan knække der hvor de kablerne hægtes ned

leni

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 29
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Tak for svarene
« Svar #3 Dato: 18. November 2015, 12:11 »
Tak for svarene.

Jeg tror, der findes en del udgaver af konsol med balanceklods.
På nævnte bil er den ene kabel fra gearstangen forbundet til balanceklodsen, og på den anden side af klodsen går en forbindelse til gearvælger på gearkassen.

Har været hos Peugeot i Esbjerg for at høre, hvilke reservedele der fandtes vedrørende problemet - men efter opslag på deres system, var der ikke nogen balanceklods "synlig", men...

Venlig hilsen
Leif

(Har forsøgt at vedlægge billede, men tror ikke det virker)

leni

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 29
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Prøver igen
« Svar #4 Dato: 25. November 2015, 09:50 »
Goddag igen!

I relation til mit problem med slør i gearvælger, vil jeg gerne bede jer, der evt. har en bil med viste balanceklods undersøge, hvor løs klodsen ser ud til at sidde? (ved godt at det er svært at beskrive - men om den ser ud til nærmest at være ved at falde af, når gearvælgeren bruges)

Har forsøgt at finde en hos en hugger for at kunne mærke på den og se, hvordan den er fastgjort til ophænget - men har ikke kunnet finde nogen i nærheden.

Vil blive meget taknemmelig for få et par bud

Mange tak
Leif

Mani18

  • Gæst
RE: Peugeot 307 slør i gearskifte
« Svar #5 Dato: 27. November 2015, 16:00 »
Mon ikke det er derfor, synes ikke min er noget videre løs :)