Forfatter Emne: wheel speed sensor peugeot 206  (Læst 3399 gange)

Leerberg

  • Gæst
wheel speed sensor peugeot 206
« Dato: 30. December 2015, 13:52 »
jeg kan ikke måle nogen millivolt på nogle af mine sensorer!
og det skal jeg da kunne ikke?
jeg har konstateret at der er gennemgang fra sensorstik til abs blok.

jeg købte bilen med abs problemet. kan det virkelig tænkes at alle fire sensorer er brændt af, hvis der feks er forsøgt at ohme dem?

mvh jannik.

superpjok

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.056
  • Karma: +4/-2
    • Vis profil
  • By: Klovborg
RE: wheel speed sensor peugeot 206
« Svar #1 Dato: 30. December 2015, 16:01 »
Hej!
Du skal måle modstanden - (ohm)

mvh
C-Max 2.0 tdci (Peugeot) 2010
RIP: Mondeo 2.0 TDCI (Peugeot) 2004
Peugeot 206 1.6 2002
RIP: 306 Roland Garros 1,8 1999
RIP: 406 Break 2,0 HDI 2001
RIP: 406 Break 2,0 HDI 1999
PP 2000/Diagbox
Favoritværksted: Hjemme

Leerberg

  • Gæst
RE: wheel speed sensor peugeot 206
« Svar #2 Dato: 30. December 2015, 17:57 »
Citér
superpjok skrev:
Hej!
Du skal måle modstanden - (ohm)

mvh


jeg har bare læst at det kan ødelægge nogle slags sensorer. og de skal vel gi millivolt ved rotation af hjulet

at måle modstanden var også det første jeg gjorde men der er afbrudt forbindelse.
 jeg har haft hentet to sensorer hos hhv thansen og refako (hella) de har begge haft brudt embalage  og ingen af dem kan der måles ohm på og ingen af dem afgir millivolt

for mig tyder det lidt på at nogle andre har haft forsøgt at måle miodstanden på sensorerne men brændt dem af og returneret dem. eller er det bare mig der er helt galt på den her?

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: wheel speed sensor peugeot 206
« Svar #3 Dato: 30. December 2015, 19:56 »
Kan godt være jeg spørger dumt, men hvordan skulle en sensor kunne afgive volt.???
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

sgt

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 332
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • sgt
RE: wheel speed sensor peugeot 206
« Svar #4 Dato: 30. December 2015, 21:44 »
Ole, jeg tror dine ABS/ESP sensorer giver et spændingssignal, da det jo er en magnetring, og ikke en tandkrans den taster på.
307 T6 SW 2.0 HDi Griffe (RHR) 2005 160.000km
406 st.car 2.2 HDi (4HX) TS 2001 295.000km, solgt

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: wheel speed sensor peugeot 206
« Svar #5 Dato: 31. December 2015, 00:18 »
Ok, det giver mening.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Guppy

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 489
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: wheel speed sensor peugeot 206
« Svar #6 Dato: 31. December 2015, 05:26 »
Hvis du gav lidt flere oplysninger om bilen, model,årgang, motor etc. Så kan jeg sikkert finde en vejledning til at udmåle det rigtigt i stikket (Meget nemmere og mere struktureret end bare at prøve alle multitesterens indstillinger). Og der er skam tale om både OHM, VOLT og saft susme oz MILLIAMPERE B)

Iøvrigt:

Hvis der er tale om det der hedder en induktiv føler (Føler med kun to ledninger) kan man bruge et ohm-meter

Hvis der er tre ledninger er det en impulsgiver og sådan en må man ikke sætte ohm-meter på. Der skal man måle spændingen (Volt)
« Senest Redigeret: 31. December 2015, 05:33 af Guppy »
Før-2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Nu: 407 sedan, 2006, 1.8 125 hk performance. REG: YD42 331-86.000 km

Har Diag-Box (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj  (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: wheel speed sensor peugeot 206
« Svar #7 Dato: 06. Januar 2016, 22:58 »
Hvis den er med tandkrans er den induktiv  og giver spænding når hjulet drejes og du kan måle modstand hvis den er iorden  

hvis det er med magnetring i lejet er den aktiv af hall typen  skal ha strøm for at virke på den ene ledning  og den kan ikke ohmes for kontrol  og der er også kun 2 ledninger på

AXE1

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 378
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Slagelse
RE: wheel speed sensor peugeot 206
« Svar #8 Dato: 07. Januar 2016, 07:53 »
Citér
Guppy skrev:
Hvis du gav lidt flere oplysninger om bilen, model,årgang, motor etc. Så kan jeg sikkert finde en vejledning til at udmåle det rigtigt i stikket (Meget nemmere og mere struktureret end bare at prøve alle multitesterens indstillinger). Og der er skam tale om både OHM, VOLT og saft susme oz MILLIAMPERE B)

Iøvrigt:

Hvis der er tale om det der hedder en induktiv føler (Føler med kun to ledninger) kan man bruge et ohm-meter

Hvis der er tre ledninger er det en impulsgiver og sådan en må man ikke sætte ohm-meter på. Der skal man måle spændingen (Volt)

Der er også kun 2 ledninger på en hall sensor.... så den holder ikke helt
Peugeot 207 RC

Guppy

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 489
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: wheel speed sensor peugeot 206
« Svar #9 Dato: 08. Januar 2016, 06:31 »
Citér
AXE1 skrev:
Citér
Guppy skrev:
Hvis du gav lidt flere oplysninger om bilen, model,årgang, motor etc. Så kan jeg sikkert finde en vejledning til at udmåle det rigtigt i stikket (Meget nemmere og mere struktureret end bare at prøve alle multitesterens indstillinger). Og der er skam tale om både OHM, VOLT og saft susme oz MILLIAMPERE B)

Iøvrigt:

Hvis der er tale om det der hedder en induktiv føler (Føler med kun to ledninger) kan man bruge et ohm-meter

Hvis der er tre ledninger er det en impulsgiver og sådan en må man ikke sætte ohm-meter på. Der skal man måle spændingen (Volt)

Der er også kun 2 ledninger på en hall sensor.... så den holder ikke helt



Altid dejligt at blive irettesat her. En Hall Sensor er født med tre ledere to til spænding +/- og en til at transportere det bølgeformede signal. En Hall Sensor findes med to ledninger, men er så at beskrive som en modificeret med tre ledere. Man Ohmer,Volter o.s.v ikke komponenter. Man kan måle modstand, genemgang, spænding, strømstyrker etc. Og har man et ocilloscop er der endnu flere muligheder En Hall Sensor kan sagtens fungere med en tandkrans. Men da jeg  prøvede med et input for at hjælpe med det oprindelige spørgsmål, er jeg ked af hvis det udvikler sig til en krig på fine udtryk. Så jeg vil undlade at deltage i mere flueknepperi, og vil håbe at manden får nogle mere brugbare svar end for nuværende.

mvh Flemming
Før-2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Nu: 407 sedan, 2006, 1.8 125 hk performance. REG: YD42 331-86.000 km

Har Diag-Box (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj  (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)