Forfatter Emne: Kabineblæser virker ikke??  (Læst 1188 gange)

Soemand

  • Gæst
Kabineblæser virker ikke??
« Dato: 06. Januar 2016, 07:07 »
Har blæser problemer på min 406 2.0...
Det er en årgang 2002 med klima.
Jeg har målt at der er spænding på i stikket til blæseren (omkring 13,7 v), både når der er slukket for blæseren og når der er fuld blæs på. Ved ikke om den er styret af strømmen til blæseren (har ikke noget at måle ampere med), eller hvordan den skulle virke. Har testet blæseren, og den køre fint når den får 12 volt. Har prøvet at skifte den lille boks oppe i ventilations kanalen også uden resultat, godt nok med en fra en hugger, men der er gennemgang i den når jeg tester den, har også prøvet en anden blæser også uden resultat.
Håber der er nogen der kan hjælpe, vil gerne være fri for en kæmpe værkstedsregning...


Mvh. Mikkel

FGL

  • Gæst
RE: Kabineblæser virker ikke??
« Svar #1 Dato: 06. Januar 2016, 19:07 »
Hej
Har selv arbejdet lidt med vores 406'er
Dit klimakontrolpanel, skal sende en variabel spænding ud til din, blæsemodstand som sider lige bag op i kanalerne, går ud fra det er den du kalder lille boks. Hvis denne modstand ikke får et styre signal mener det er imellem 3 til 12 v, hvis den ikke er det vil den ikke starte blæsemotoren.
Men det tyder på at din blæse motor ikke får den strøm (Ampere) den skal have, kan du tænde en 21 watt pære på de to ledninger til blæsemotoren?

Mit var et iret relæ i motorrummet, som var styret af et eftermonteret oliefyr. ;)

Frederik