Forfatter Emne: 207 1,4 HDI motorlampe lyser  (Læst 4018 gange)

Rene69

  • Gæst
207 1,4 HDI motorlampe lyser
« Dato: 07. Januar 2016, 14:20 »
Hej. Jeg har lige købt en 207 1,4 HDI som viser motorfejl og skriver Antipollution fault, tester viser fejl på luftmassemåler. Den har jeg skiftet, uden resultat. Efter nulstilling med tester lyser lampen igen efter 2 km's kørsel. Motoren lyder samtidig en smule anstrengt, men det kan være at det er fordi den kører på nødprogram, det er som om den visler meget svagt (luftlyd) under acceleration.. nogen idéer??

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 207 1,4 HDI motorlampe lyser
« Svar #1 Dato: 07. Januar 2016, 18:04 »
Hvad er den målte luftgennemstrømning  , hvis den er utæt og tager luften uden om luftmassemåleren
går det ikke

Rene69

  • Gæst
RE: 207 1,4 HDI motorlampe lyser
« Svar #2 Dato: 07. Januar 2016, 19:01 »
Citér
KHJ skrev:
Hvad er den målte luftgennemstrømning  , hvis den er utæt og tager luften uden om luftmassemåleren
går det ikke


Det lyder faktisk som om den er utæt, men jeg kan ikke se hvor det skulle være. Men der må være en grund til at den viser på fejl på luftmasse måleren, også efter den er skiftet. Bortset fra at den kører på nødprogram kører den fint nok, hakker eller ryger ikke.

Den lille slange som går ind i den store slange mellem luftmassemåleren og turboen sidder ikke fast. Prøver at skifte begge slanger, det er vidst et sæt man kan købe samlet. Håber det hjælper :)
« Senest Redigeret: 08. Januar 2016, 19:42 af Rene69 »

Griffe07

  • Gæst
RE: 207 1,4 HDI motorlampe lyser
« Svar #3 Dato: 08. Januar 2016, 22:39 »
Jeg kender ikke til 207 partikkel filter, men til en 307.

Der kan være problemer med en differential sensor der måler trykket over partikel filteret.
Du kan følge de to rør fra hver ende af filteret op til sensoren.
Sensor skift anbefales når additiv system genfyldes.
Når min bliver begynder at melde fejl får den 1/2-1 liter liquide moly og frisk kørsel.
Så går det en rum tid før fejlen kommer tilbage.


Citér
Rene69 skrev:
Hej. Jeg har lige købt en 207 1,4 HDI som viser motorfejl og skriver Antipollution fault, tester viser fejl på luftmassemåler. Den har jeg skiftet, uden resultat. Efter nulstilling med tester lyser lampen igen efter 2 km's kørsel. Motoren lyder samtidig en smule anstrengt, men det kan være at det er fordi den kører på nødprogram, det er som om den visler meget svagt (luftlyd) under acceleration.. nogen idéer??

Rene69

  • Gæst
RE: 207 1,4 HDI motorlampe lyser
« Svar #4 Dato: 14. Januar 2016, 21:02 »
Er der nogen som ved hvad tallene fra luftmassemåleren skal være? Bilen sætter stadig fejl på den, selv om luftmassemåler og slangen mellem måleren og turbo er skiftet.

Rene69

  • Gæst
RE: 207 1,4 HDI motorlampe lyser
« Svar #5 Dato: 24. Januar 2016, 15:27 »
Den bliver ved med at skrive fejl på luftmasse føler og forvarmer relæ. Begge dele er nu skiftet, men problemet er der stadig. Efter en weekend med en del småture i byen slukker lampen og bilen kører som den skal.. Så snart den så får lidt omdrejninger ved tilkørslen på motorvejen mandag morgen, lyser lampen igen og den går i nødprogram. Skal den bare køres til nærmeste autoophugger?? :-))

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: 207 1,4 HDI motorlampe lyser
« Svar #6 Dato: 24. Januar 2016, 22:11 »
Hvilken tester er der blevet brugt til fejlsøgningen?
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Rene69

  • Gæst
RE: 207 1,4 HDI motorlampe lyser
« Svar #7 Dato: 25. Januar 2016, 06:34 »
Jeg kender ikke navnet på testeren, men det var på uautoriseret værksted. Kan Peugeots egen tester se mere end 'andre' testere kan?

Rene69

  • Gæst
RE: 207 1,4 HDI motorlampe lyser
« Svar #8 Dato: 03. Februar 2016, 16:59 »
Turbotrykslangen var revnet, det kunne god betale sig at køre på autoriseret værksted, fejlen blev fundet på 30 min.