Forfatter Emne: Fejlmelding  (Læst 1172 gange)

jusa

  • Gæst
Fejlmelding
« Dato: 19. Januar 2016, 20:09 »
Hej alle sammen..

Jeg har en 207 1.4 hdi der driller lidt.
Den har indtil i dag aldrig givet mig problemer.. Bilen kører fantastisk og har en fuld service historik. Olie og filter er altid blevet skiftet ved ca 12-15.000 km. Altid med den anbefalende olie selvfølgelig. Har også brugt Bell add i benzin og olie en gang imellem i forbindelse med service. Og ellers altid motorvejs kørsel for det meste. ca 75 km på arbejde hver dag.

Jeg har altid undret mig over at jeg aldrig rigtigt kunne mærke turboen når jeg giver gas, så i dag valgte jeg at tjekke turboen for at se om alt var ok. Jeg er godt klar over at det kun er en 1.4 så det med ikke at mærke turboen særlig meget er vel normalt med sådan en lille motor.

Jeg tog gummislangen af (eller hvad det nu hedder) og kunne konstatere at turboen var ok. Ingen rasler eller sod og den drejede fint. Efterfølgende fik jeg min kone til at give lidt gas mens jeg lyttede til turboen. (Stadig med slangen afmonteret). Nu får jeg fejlmelding "anti pollution faulty"

Kan det være pga slangen til turboen var afmonteret mens min kone gav den gas? At der har været en form for fejl læsning fra bilen og nu tror den at der er noget galt?

Rene69

  • Gæst
RE: Fejlmelding
« Svar #1 Dato: 20. Januar 2016, 14:42 »
Ja helt klart, så bliver signalet fra luftmassemåleren helt forkert. På med slangen og få slettet fejlkoderne, så kører den igen.

jusa

  • Gæst
RE: Fejlmelding
« Svar #2 Dato: 20. Januar 2016, 15:35 »
Tak for svaret Rene.. fejlmelding forsvandt i morges, så alles ind ordnung ;-) ;-)hehe..
Så har jeg lært noget nyt i dag.