Forfatter Emne: 2 generatorer på 2 måneder. 307 sw 2002  (Læst 1287 gange)

RasmusR

  • Gæst
2 generatorer på 2 måneder. 307 sw 2002
« Dato: 01. Februar 2016, 21:41 »
Jeg har 1. Dec skiftet generator pga af defekt friløbremskive, som gik løs på akslen. Der har ikke været problemer med ladestrømmen. Jeg har kørt ca 2000 km i December, men i starten af Januar bemærker jeg at kørelyset blinker kraftigt, og batterilampen blinker en enkelt gang. Der lugter af brændt gummi (kilerem) Jeg kigger i motorrummet og bemærker at generator er meget varm. Vand fordamper, når jeg hælder en smule på den. Jeg får generator ombyttet på reklamation, men efter 14 dage er generator igen defekt. Alle kabelforbindelser er gennemgået, ingen overgang til stel på plussiden, stelkabel er også helt i orden. Bilen mister pludselig forbindelse til nøglerne/stsrtspærre og bilen fragtes til Peugeot for at få kodet nøgler. De tester batteri og generator og konstaterer at batteri er ok (udskifter sep. 2015) men generator 2 er defekt efter blot 14 dage i bilen. Batterilampen slukker når bilen er startet, men lyser når nøglen er fjernet fra tændingen, display og radio slukker heller ikke efter kort som den normalt gør. Når jeg måler på bundstykket kan jeg måle ca 6v, men batterilampen slukker kort efter jeg måler spænding. Hvis jeg ikke måler strøm slukker batterilampe og display ikke.

Nogen som kan hjælpe med at løse dette problem?