Forfatter Emne: Hej jeg har en Peugeot 307 2,0 Hdi fra 2002 som har fået en Airbag fejl  (Læst 2172 gange)

HMunk

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Hej jeg har en Peugeot 307 2,0 Hdi fra 2002 som har fået en Airbag fejl som jeg ikke kunne løse, til sidst kørte jeg ud til Peugeot for at få lidt hjælp de satte pc på systemet og kom frem til at AIRBAG ELBOKS er defekt. (Hornet virker ikke kan det være at man tager fejl og måske er der noget andet galt) ?????
Mit spørgsmål er om man selv kan udskifte den, AIRBAG ELBOKS ?????  tænker man kunne købe en ved Autoophuggeren.
AIRBAG ELBOKS er en type Siemens 5WK42908 (9645840780)
Håber at der var en som var skarp i dette problem.

superpjok

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.056
  • Karma: +4/-2
    • Vis profil
  • By: Klovborg
Hej!
jeps de kan tage fejl.... det er før set at fejl udlæst til at være en bestemt komponent, skyldes f.eks en dårlig forbindelse og ikke en defekt komponent..

Jeps.. du kan selv skifte boksen ... husk at pille strømmen fra før du går i gang..
mvh
C-Max 2.0 tdci (Peugeot) 2010
RIP: Mondeo 2.0 TDCI (Peugeot) 2004
Peugeot 206 1.6 2002
RIP: 306 Roland Garros 1,8 1999
RIP: 406 Break 2,0 HDI 2001
RIP: 406 Break 2,0 HDI 1999
PP 2000/Diagbox
Favoritværksted: Hjemme

HMunk

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Hej okay men så er man jo lidt på den hvis de siger at box er defekt, tænker at den nok ikke er helt billig den box. Alle ledninger er blevet loddet ledninger under sæder, har du et bud på hvor jeg skal lede inden jeg køber box.

Og Selvfølgelig tak :)

AXE1

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 378
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Slagelse
Hvis den skriver fejl på boksen hvorfor lodder de så alle stik ?? Det lyder til at de ikke har noget fast at gå efter og da den stadig ligger en fejl efter de havde loddet alle stik ( som det plejer at være ) så er det nok boksen boksen ?? har du fejl koden som de læste ud ?
Peugeot 207 RC

HMunk

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Hej lodde stik blev udført af mig inden fordi jeg havde læst om at det typisk var der fejlen lå.
Da det ikke hjalp sendte jeg den til mekaniker og han gik stik efter, og han kørte den ud til Peugeot som sagde at Box var defekt. Nej fejl koder har jeg ikke fået kun en regning hvor der står at Box er defekt.

AXE1

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 378
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Slagelse
Så giver det jo mening :-)
Peugeot 207 RC

HMunk

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Jeg har i dag aftalt med et Autoophug om at købe en AIRBAG ELBOKS som jeg vil prøve med i weekenden, jeg vender tilbage med resultatet.

Tak til alle som har været inde over her.:)

HMunk

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Hej AIRBAG ELBOKS blev skiftet i dag og det hjalp.
Ingen fejl så bare godt.

AIRBAG ELBOKS købte jeg ved autoophug Hammershøj for 1000kr.

Tak til alle som har været inde over her.