Forfatter Emne: Sædevarme konstant tændt?  (Læst 2344 gange)

madmax911

  • Gæst
Sædevarme konstant tændt?
« Dato: 26. Januar 2016, 18:04 »
Jeg har en Peugeot 207 fra 2008 og pludselig er der sket det at sædevarme er tændt hele tiden i føresiden. Selvom jeg har slukket for kontakten er der fuld blæs på. Endda også når bilen er slukket er det varmt hvilket gjorde at batteriet var fladt en morgen jeg kom ud. Jeg har taget sikringen ud så jeg kan køre uden at få brændt bagen af :P
Har prøvet at pille kontakten hvor man skruer op og ned helt fra men sædet får stadigvæk strøm.
Kan man downloade et diagram et sted? eller er der nogen der ved hvad der kan være galt.

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Sædevarme konstant tændt?
« Svar #1 Dato: 26. Januar 2016, 19:59 »
Hvis det ikke er selve kontakten. Kunne man måske forestille sig  at kontakten trækker et relæ, som så er "smeltet" sammen i sluttet tilstand.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Sædevarme konstant tændt?
« Svar #2 Dato: 07. Februar 2016, 21:39 »
Du skal skifte det lille modul der sidder under sædet med de 3 stik  

madmax911

  • Gæst
RE: Sædevarme konstant tændt?
« Svar #3 Dato: 10. Februar 2016, 21:15 »
Ok tak :)

KlausBJ

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 31
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Greve
RE: Sædevarme konstant tændt?
« Svar #4 Dato: 14. Februar 2016, 15:28 »
Ved godt dette er en halvgammel tråd, men ligger nogen inde med diagram over de 3 stikforbindelser for sædevarme-modulet under sædet?

Jeg forsøger at koble modul og regulérbare knapper fra min 407s gamle sæder, til sædevarmen i min kones 206+, hvor sædevarmen kun er on/off og fælles for begge sæder.

Dvs. jeg får altid ristet r...., fordi min kone har det tændt hele tiden.

Jeg har regnet ud, at ud af de 3 forbindelser (hvid, grøn/gul, orange) er hvid + til lys i knappen, grøn/gul er stel - så kommer der lys. Jeg antager så, at Orange er plus til varmen.

Forsyning til sædevarme i 206+'eren er kun grøn/gul og orange (men der er heller ikke nogen knap i sæderne, som skal kunne lyse).

Stikket til varme i ryggen er kun 2 forbindelser, så dér kan man vel ikke gøre det forkert.
Stikket til sædet er 4 forbindelser, og jeg har en teori om, at de 2 midterste er en sensor/kontakt, som "mærker" om der sidder nogen i sædet - til brug ved både sædevarme og sele-alarmen? Jeg ved ikke, om konens bil overhovedet har den sensor - jeg mener ikke, den brokker sig over andet end førerens sele. Min kan bringes til at brokke sig over passagér-selen ved at presse en hånd ned i passagersædet, så der er helt sikkert en sensor dér.

/Klaus
Peugeot 508 GT (2.2 HDi) 2011
Peugeot 307 CC 2.0 HDi 2008