Forfatter Emne: Peugeot 407 1,6 hdi motor køleblæser problem  (Læst 1820 gange)

Valentin1987

  • Gæst
Peugeot 407 1,6 hdi motor køleblæser problem
« Dato: 23. Februar 2016, 11:55 »
Hej gutter


Jeg har idag fået en peugeot 407 hdi ind på værkstedet hvor kunden oplever at kort tid efter start af motor starter køler blæseren op på fuld knald og efter sluk af bilen står den og køre et minuts tid og slukker der efter.

Jeg er kommet frem til med tester at det er en føler/relæ men kan ikke lige hitte ud af hvilket.

Følgende fejl for jeg frem P0483 Motorkølefunktion integreret i motorens kontrolenhed

Afbrudt og permenent???

Er der nogen der har oplevet den fejl og evt en løsning på hvor meget der skal skiftes. Kunne det evt blot være blæser relæ/modtsanden som sidder sammen med selv blæseren???

Go dag
« Senest Redigeret: 23. Februar 2016, 15:06 af Valentin1987 »

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 407 1,6 hdi motor køleblæser problem
« Svar #1 Dato: 23. Februar 2016, 19:07 »
Hej   en 407  1.6 har så vidt jeg husker integreret styring  dvs det foregår inde i selve motoren  regulering af hastighed  ( den er variabel )   og der sidder et stort brunt relæ  men jeg mener kun det er til forsyning   så hvis du har fejl på det er det nok en ny motor   de bliver skifter af og til også på citroen  C5  der går vand i printpladen der sidder som styring   grunden den starter og stopper er nok pga  det brune relæ afbryder strømmen til motoren  

Valentin1987

  • Gæst
RE: Peugeot 407 1,6 hdi motor køleblæser problem
« Svar #2 Dato: 23. Februar 2016, 19:19 »
Fantastisk. 1000 tak. Det var også det jeg kom frem til med lidt hjælp fra Google :-).


Den må få en ny enhed med ledning og det hele.