Forfatter Emne: Pp2000  (Læst 2607 gange)

StevenN

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 10
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Pp2000
« Dato: 01. Marts 2016, 12:27 »
Hej har nogle spørgsmål angående pp2000
Så leder efter en jeg kan ringe til som evt kan guide mig lidt 😊
Mvh Steven Nielsen

superpjok

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.056
  • Karma: +4/-2
    • Vis profil
  • By: Klovborg
RE: Pp2000
« Svar #1 Dato: 01. Marts 2016, 18:42 »
Hej!
Der er tonvis af gode guides og information på nettet, bla via google og youtube.
Du er vekommen til at skrive direkte hvis du akut har en opgave du har brug for hjælp til...
.. men telefonsupport må du til lommerne for at få  :-)
mvh
C-Max 2.0 tdci (Peugeot) 2010
RIP: Mondeo 2.0 TDCI (Peugeot) 2004
Peugeot 206 1.6 2002
RIP: 306 Roland Garros 1,8 1999
RIP: 406 Break 2,0 HDI 2001
RIP: 406 Break 2,0 HDI 1999
PP 2000/Diagbox
Favoritværksted: Hjemme

StevenN

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 10
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Pp2000
« Svar #2 Dato: 01. Marts 2016, 19:10 »
Ja jeg har desværre søgt nettet tyndt snart og har også programmet oppe at køre men for den berømte Wincad fejl, og troede snart jeg kunne det meste med at installere testere og sådan da jeg snart har til alle biler. Jeg syntes nu jeg er blevet rimelig hård til computer men åbenbart ikk :)
Den Wincad fejl kan jeg bare ikke løse da jeg ikke kan finde de mapper hvor jeg skal erstatte den tekst..

Så havde sku bare håbet der var en computer/pp2000 ekspert herinde som man evt kunne få lidt hjælp af :)

Betaler gerne en skilling over mobile pay hvis det skulle være :)

Mvh.

superpjok

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.056
  • Karma: +4/-2
    • Vis profil
  • By: Klovborg
RE: Pp2000
« Svar #3 Dato: 01. Marts 2016, 19:35 »
Hej!
Det var ikke for at lyde grisk men hvis man umiddelbart lover at hjælpe pr. tlf. risikerer man tit at blive kontaktet i tide og utide..
.. jeg vil gerne selv styre hvornår jeg er til rådighed...
..mennnnn... hvis du vil have hjælp må du uddybe,
Operativsystem
version
servicepack
32 ell 64 bit
hvilken version af diagbog
hvilken release scary ell ?
Har du adgang til at se sjulte filer og mapper
har du adgang til at se extension for kendte filer
har du adgang til at se systemfiler


pyhhh og sikkert mere som jeg pt ikke kan komme i tanke om

;-)
mvh
« Senest Redigeret: 01. Marts 2016, 19:35 af superpjok »
C-Max 2.0 tdci (Peugeot) 2010
RIP: Mondeo 2.0 TDCI (Peugeot) 2004
Peugeot 206 1.6 2002
RIP: 306 Roland Garros 1,8 1999
RIP: 406 Break 2,0 HDI 2001
RIP: 406 Break 2,0 HDI 1999
PP 2000/Diagbox
Favoritværksted: Hjemme

Guppy

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 489
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Pp2000
« Svar #4 Dato: 02. Marts 2016, 01:28 »
Vil helst ikke kaldes expert, men har dog leget en del med DB/PP Men aldrig stødt på din "Berømte fejl" Det tyder på at det er en fejl der kun forekommer ved brug af en form for VM, microsoft's Oracle eller lign. Har brugt begge de to, dog ikke til bil-software. I mine øjne er det noget "Rynk" der ikke kører eller sløver og fryser systemet. Ved godt nogle Mac brugere sværger til Oracle's Virtuel Box og siger den kan alt, men de må hyg sig B) Der er mange vejledninger på nettet ang. wincadfejl, hvor du skal finde nogle filer og ændre værdier i dem. I princippet let nok hvis man kan finde dem. Hvis de er der kan man også finde dem, måske ikke let men så svært :).DiagBox 7.30 har jeg haft til at køre fint på XP, W7, og i kompatibilitets-tilstand win 10 32/64bit (Win 8 sprang vi elegant let hen over) - Dog har jeg kun afprøvet XP og Win 7 installationerne på bilerne. Så jeg kan faktisk ikke se nogen grund til at bruget en virtuel "Afføring" før man har prøvet noget af det andet. Hvis ikke du har brugt VM/VB er der sgu kikset noget basalt i din installation. Og hvis du bruger Mac er du på egen hånd/Herrens Mark
Før-2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Nu: 407 sedan, 2006, 1.8 125 hk performance. REG: YD42 331-86.000 km

Har Diag-Box (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj  (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)

StevenN

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 10
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Pp2000
« Svar #5 Dato: 02. Marts 2016, 13:57 »
Ja puha er Snart så forvirret at jeg nok snart enten må prøve på en computer der køre ren xp.
Jeg køre windows 7 proff med windows virtuel pc xp mode
Må sige det er første gang jeg bruger virtuel pc men har da læst det skulle fungere fint.. :)

Jeg har skrevet med en herinde der har fortalt hvilken mappe jeg skal finde og ændre men kan sku ikke finde den hehe
Og jeg har ingen problemer haft i forhold til installation og den fungerede fint da jeg testede den første gang på min 306 2.0 hdi fra 02 men da jeg prøvede på min 307 2.0 hdi og min fars for jeg den Wincad fejl..
Jeg kan se på nettet at flere har haft den fejl og mange uden at kunne finde ud af det og mange det skriver det samme som ham jeg har skrevet med herinde men jeg finder bare ikke de mapper.. :(

De Fleste skriver dette men desværre uden jeg fatter at ændre det:
Hvis du får en Programfejl (WINCAD forårsagede en generel beskyttelsesfejl i modul WIN87EM.dll ved 0001:02C9), så skal du tilføje denne linje til konfigurationsfilen:
monitor_control.enable_rigorous_fpu_save_restore = TRUE


Defor havde det været lækkert med en der viste præcis hvad jeg skal gå ind i som kunne guide over fon.. Men Men jeg må arbejde videre med det :)

Tak for jeres input hvertfald..

Mvh. Steven


Samo

  • Gæst
RE: Pp2000
« Svar #6 Dato: 02. Marts 2016, 15:52 »
Hej nogen der kan hjælpe mig med at få gang i venstre baglygte og stop lygte 307 2.0 hdi fra 2002 sikringer er tjekket pærerne skiftet men intet resultat mvh Samo

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Pp2000
« Svar #7 Dato: 02. Marts 2016, 16:15 »
Samo du skal lige oprette din egen tråd med et nyt emne omhandlende dit problem, så er der sikkert hjælp at hente, og så slet indlægget herover.

PS: Prøv at kigge din stelforbindelse efter på baglygten.. ;)
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Pp2000
« Svar #8 Dato: 03. Marts 2016, 00:34 »
Citér
StevenN skrev:
Ja puha er Snart så forvirret at jeg nok snart enten må prøve på en computer der køre ren xp.
Jeg køre windows 7 proff med windows virtuel pc xp mode
Må sige det er første gang jeg bruger virtuel pc men har da læst det skulle fungere fint.. :)

Jeg har skrevet med en herinde der har fortalt hvilken mappe jeg skal finde og ændre men kan sku ikke finde den hehe
Og jeg har ingen problemer haft i forhold til installation og den fungerede fint da jeg testede den første gang på min 306 2.0 hdi fra 02 men da jeg prøvede på min 307 2.0 hdi og min fars for jeg den Wincad fejl..
Jeg kan se på nettet at flere har haft den fejl og mange uden at kunne finde ud af det og mange det skriver det samme som ham jeg har skrevet med herinde men jeg finder bare ikke de mapper.. :(

De Fleste skriver dette men desværre uden jeg fatter at ændre det:
Hvis du får en Programfejl (WINCAD forårsagede en generel beskyttelsesfejl i modul WIN87EM.dll ved 0001:02C9), så skal du tilføje denne linje til konfigurationsfilen:
monitor_control.enable_rigorous_fpu_save_restore = TRUE


Defor havde det været lækkert med en der viste præcis hvad jeg skal gå ind i som kunne guide over fon.. Men Men jeg må arbejde videre med det :)

Tak for jeres input hvertfald..

Mvh. Steven


Hvis du nede i venstre hjørne trykker på start, og finder det sted hvor der står noget med søg eller run, så tilføjer du bare WIN87EM.dll, åben filplaseringen af denne og tilføjer monitor_control.enable_rigorous_fpu_save_restore = TRUE i filen, tryk så på gem og det skulle være det
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L