Forfatter Emne: Radio i '07 307 SW Airvan  (Læst 2795 gange)

RPV

  • Gæst
Radio i '07 307 SW Airvan
« Dato: 23. Marts 2016, 00:23 »
Hej alle kloge hoveder :)

Jeg er lige blevet den, indtil videre, glade ejer af ovenstående vogn.. :D Det er en 1,6 HDi (110hk) fra 02/07. Er der nogen som kan fortælle mig, hvilken radio der standard skal sidde i den vogn? Jeg har en fornemmelse af, at den VDO der sidder i, ikke er den bilen er født med.. Jeg har vedhæftet et billede som viser den. :) Det er mig selv der har pillet den sorte plasticramme af, da jeg har haft radioen ude.

Grunden til spørgsmålet bunder i, at ratbetjeningen ikke virker til radioen. Der sidder godt nok et kabel til dette bag på radioen (derfor jeg har haft radioen ude), men den er ikke koblet til noget, og fungerer vist til kun til analog styring?!
Så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, skal der sidde en RD4 i denne bil?

Håber i har nogle gode råd :-)
På forhånd tak,
René V.

Pokeras

  • Gæst
RE: Radio i '07 307 SW Airvan
« Svar #1 Dato: 23. Marts 2016, 08:18 »
Ja.. Efter 2005, kommer de med en RD4 radio eller en RT4 navigation..

RPV

  • Gæst
RE: Radio i '07 307 SW Airvan
« Svar #2 Dato: 23. Marts 2016, 13:06 »
Tak for hurtigt svar, Pokeras :-) Men giver du mig ret i at den pågældende radio på billedet, så ikke er den rigtige? ;-) Jeg ville jo mene, at det skal være en af de "sorte" med sølvknapper med menustyring af multidisplayet.. Hvis du forstår? :-D

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Radio i '07 307 SW Airvan
« Svar #3 Dato: 23. Marts 2016, 22:25 »
Den radio har siddet i fra ny den er monteret ved importøren fordi de kom fra fabrikken u radio  et afgiftproblem   , men du skriver 07  så er det en facelift  hvor der skal bruges en RD4  med de sølv farvede taster   men en metode som er sikker  hvis diagnosestikket sidder bag dækslet ind til sikringerne så er det RD3   , hvis det sidder under askebægeret så er det RD4   hvis du skifter til orig radio skal den kodes og alle adapterkabler  på strømstikket skal fjernes    der står et par RD4 på den blå bla en til 80 kr

RPV

  • Gæst
RE: Radio i '07 307 SW Airvan
« Svar #4 Dato: 24. Marts 2016, 14:44 »
Ahhh, så blev jeg så klog! :-D Tusind tak for svaret, KHJ! :-) Jeg kigger lige efter diagnosestikket.. For er ret sikker på at der i manualen står RD4. Men den dækker sikkert flere modeller af 307..
Nice, tak for heads up, tjekker op på dba med det samme ;-) Jeg har bestilt en ny foldenøgle i Kinas land med chip i, og den skal selvfølgelig også kodes. Så kan man jo evt slå to fluer med ét smæk! B)

RPV

  • Gæst
RE: Radio i '07 307 SW Airvan
« Svar #5 Dato: 31. Marts 2016, 19:58 »
Så har jeg sørme modtaget en brugt Bosch RD4 radio i dag til den nette sum af 80kr + fragt. Tak for oplysningen, KHJ ;-) Jeg har også smidt den i efter anvisningen, men den bibber ca 1 gang i sekundet, hvilket jeg går ud fra er fordi den skal kodes til bilen? :-D Er der nogen i 9690 området, som kunne være behjælpelig med dette? Selvfølgelig mod betaling ;-)

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Radio i '07 307 SW Airvan
« Svar #6 Dato: 31. Marts 2016, 20:05 »
Ja den skal kodes  med dit eget stelnummer  så holder den op med det