Forfatter Emne: Motor sætter ud  (Læst 3809 gange)

Johanht

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 35
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Motor sætter ud
« Dato: 23. April 2016, 00:40 »
Jeg har et lille problem med min 206 1,6 s16. Når den er helt kold f.eks om morgenen,  så sætter motoren lidt ud, hakker i det og mister trækkraft. Det sker ved alm jævn acceleration mellem 1800-2800 omdrejninger. Det forsvinder efter et minut eller to.  Den ryger ikke og kører og starter ellers perfekt.

Det er opstået stille og roligt over de sidste par uger.

Hvad kan det skyldes?
Peugeot 207 3d 1.6 vti årg 2008

Deniz k

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 28
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Motor sætter ud
« Svar #1 Dato: 24. April 2016, 12:25 »
Vil prøve at svare på dit spørgsmål.men det er ikke sikkert det er rigtigt. Sådan som jeg forstår det du siger. Så ved kold start om morgnen så hakker den en smule.  Jeg ville prøve at fjerne luft røret for at se ind i gasspjældet og se om der er masser af Koks som holder spjældet tilbage ved start.

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.524
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Motor sætter ud
« Svar #2 Dato: 24. April 2016, 13:00 »
Den gamle motor i min 307, en 2.0 benzin havde et lignende problem, den startede perfekt, men når den skulle trække, døde den, problemet var kun lige efter koldstart, og indtil den havde fået nogle omdrejninger, herefter forsvandt problemet indtil næste koldstart. Så her for nylig, tabte den et hoved fra en udstødningsventil på motorvejen med 130 km/timen, og så var den motor ubrugelig, den havde ellers kun kørt 423000 km. Jeg satte en ny motor i, med indsugning, følere og udstødning fra den gamle motor, og problemet var forsvundet, det eneste tilbage der ikke er genbrugt, er ventilløfterne, så jeg tror det var dem, der ikke virkede optimalt inden olietrykket var helt oppe, du har vel ikke tilfældigvis lige skiftet olie til en dårligere kvalitet, eller lignende.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

Johanht

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 35
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Motor sætter ud
« Svar #3 Dato: 25. April 2016, 03:13 »
Holt din beskrivelse passer egentlig meget godt på hvordan min også kører.  Den har dog kun kørt 190000km. Håber ikke min motor også pludselig dør.
Den fik skiftet olie i efteråret og det er først her de seneste uger den er begyndt på at sætte ud.
Tænke om det kunne være fordi benzinen køb tilbage i benzin røret så der var lidt luft i det i starten når man kørte.

Vil prøve at kigge efter koks ved gasspjældet en af dagene.
Peugeot 207 3d 1.6 vti årg 2008

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Motor sætter ud
« Svar #4 Dato: 25. April 2016, 13:06 »
Der sidder sikkert en pumpe i tanken, det betyder øjeblikkelig tryk på benzinen inden bilen overhovedet er startet, så jeg mener ikke der kan være noget problem med tilbageløb af benzin.

Hvis du lytter efter kan du sikkert høre pumpen kører et sekund eller to når du sætter tænding til bilen.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002