Forfatter Emne: AC problemer & Gearkasse.  (Læst 2165 gange)

eol1158

  • Gæst
AC problemer & Gearkasse.
« Dato: 09. Maj 2016, 13:55 »
Hej..

1. Problem; Jeg et problem med min 307hdi 1,6 fra 05', når jeg tænder AC, starter den med at blæse kold luft ind i kabinen, når jeg for.eks stiller den på Auto og så 16grader(temperatur). Men efter 3-4minutter stopper den med at blæse luft, og går i stå. Så kan der sagtens gå 10minutter før den starter igen i 1-2 minutter for at stoppe igen. Ved godt tanken med auto-tempt er når den rette temperatur er i kabinen, stopper den automatisk og starter når den er for varm. Kan det evt. være en temperatur måler i kabinen der er gået istykker? Fik fyldt freon på Q3 sidste år, og tjekket slangerne, så det skulle der gerne være styr på. Problemet er at luften i kabinen er ufatteligt varm, og man sveder tran på en længere køretur. Min kone kører 150km på motorvej, så det er ikke til at køre med åbne vinduer :)

2. problem; Vores gear-kasse larmer en del, når vi kører. En slags brummen, som stopper når vi kobler ud. Vi fik fyldt ny gear-kasse olie på Q4 sidste år. Ved godt det ikke er meget at arbejde med.

Vh Kasper
« Senest Redigeret: 09. Maj 2016, 13:57 af eol1158 »

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: AC problemer & Gearkasse.
« Svar #1 Dato: 09. Maj 2016, 17:20 »
Det kan godt være temperaturføleren i kabinen der er stået af, det kan også være føleren ude i højre spejl der er defekt, en parametermåling med en tester vil kunne give en ide om hvor problemet kan være
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

eol1158

  • Gæst
RE: AC problemer & Gearkasse.
« Svar #2 Dato: 09. Maj 2016, 17:50 »
Citér
pug407aut skrev:
Det kan godt være temperaturføleren i kabinen der er stået af, det kan også være føleren ude i højre spejl der er defekt, en parametermåling med en tester vil kunne give en ide om hvor problemet kan være


Hvis jeg nu skriver at AC virker bedre og bedre, jo koldere det bliver. ? Er det så denne føler i højre spejl?

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: AC problemer & Gearkasse.
« Svar #3 Dato: 09. Maj 2016, 20:09 »
Citér
eol1158 skrev:
Citér
pug407aut skrev:
Det kan godt være temperaturføleren i kabinen der er stået af, det kan også være føleren ude i højre spejl der er defekt, en parametermåling med en tester vil kunne give en ide om hvor problemet kan være


Hvis jeg nu skriver at AC virker bedre og bedre, jo koldere det bliver. ? Er det så denne føler i højre spejl?

Hvad viser udendørs temperaturen, viser den rigtig eller

Det kan også være solsensoren der giver fejl signal
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: AC problemer & Gearkasse.
« Svar #4 Dato: 09. Maj 2016, 21:35 »
Hvad hvis den stilles lavere end "16" ?? Altså koldest muligt. Køler anlægget så ???
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

eol1158

  • Gæst
RE: AC problemer & Gearkasse.
« Svar #5 Dato: 09. Maj 2016, 22:23 »
Citér
pug407aut skrev:
Citér
eol1158 skrev:
Citér
pug407aut skrev:
Det kan godt være temperaturføleren i kabinen der er stået af, det kan også være føleren ude i højre spejl der er defekt, en parametermåling med en tester vil kunne give en ide om hvor problemet kan være


Hvis jeg nu skriver at AC virker bedre og bedre, jo koldere det bliver. ? Er det så denne føler i højre spejl?

Hvad viser udendørs temperaturen, viser den rigtig eller

Det kan også være solsensoren der giver fejl signal


Den viser udendørs tempt. fin nok.

eol1158

  • Gæst
RE: AC problemer & Gearkasse.
« Svar #6 Dato: 09. Maj 2016, 22:25 »
Citér
mikhan skrev:
Hvad hvis den stilles lavere end "16" ?? Altså koldest muligt. Køler anlægget så ???


Hvis den stilles til minimum, køler anlægget som sagt i 4-5minutter, hvor så den dør i et stykke tid, og temperaturen i kabinen stiger voldsomt, og så pludselig går den i gang igen, men kun i en kort periode..

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: AC problemer & Gearkasse.
« Svar #7 Dato: 09. Maj 2016, 22:53 »
Du skriver at du fik fyldt anlægget op sidste år.. Det må der være en årsag til ??

Netop manglende væske/tryk laver i 90 % af tilfældene fejlene. Anlægget kobler ganske enkelt fra helt/eller i perioder, hvis det ikke kan opnå det ønsket/valgte. (For at beskytte anlægget)

Jeg ville nok få tjekket trykket igen..
« Senest Redigeret: 09. Maj 2016, 23:08 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

eol1158

  • Gæst
RE: AC problemer & Gearkasse.
« Svar #8 Dato: 10. Maj 2016, 11:53 »
Citér
mikhan skrev:
Du skriver at du fik fyldt anlægget op sidste år.. Det må der være en årsag til ??

Netop manglende væske/tryk laver i 90 % af tilfældene fejlene. Anlægget kobler ganske enkelt fra helt/eller i perioder, hvis det ikke kan opnå det ønsket/valgte. (For at beskytte anlægget)

Jeg ville nok få tjekket trykket igen..


Havde bilen ud til Peugeot i Esbjerg for at få det fyldt med freon. Det virkede ikke, så vi kørte den til et andet værksted, hvor de sagde de havde fyldt for meget freon på, aå de tog lidt af igen, fordi systemet ikke virker med for meget freon. -.-