Forfatter Emne: 306 starter ikke  (Læst 1843 gange)

Dejbjaerg

  • Gæst
306 starter ikke
« Dato: 14. Maj 2016, 18:36 »
Hej alle

Jeg har en 306 cabriolet med en 1,8 8v. I går morges ville den ikke starte. Motorlampen blinkede mærkeligt, samtidig med der var en underlig klik-lyd fra både instrumentbrættet og benzinpumpen.

Jeg tog min anden bil på arbejde, og da jeg kom hjem, prøvede jeg igen. Denne gang kunne jeg få bilen til at opføre sig normalt ved at slå tændingen til og fra nogle gange. Derefter startede den fint. Jeg kunne endda køre rundt i Aalborg med et par stop ind i mellem.

Om aftenen ville den igen ikke starte. Jeg så efter relæet til benzinpumpen (som vist også er til andre ting?), og opdagede, at det var ødelagt. Der var hul i det, og indmaden var helt rusten (se billede: https://drive.google.com/file/d/0B1-SGk9ECESBOWRXTDlka2g0d3M/view)

Jeg fik derefter fat i et andet, men problemet er stadig det sammen.

Når jeg slår til tænding, kan jeg godt høre pumpen meget svagt. Den slukker dog aldrig igen. Alt den benzin pumpen pumper frem til motoren, ryger desuden retur igen i returslangen. Er det normalt? Så får den jo svært ved at lave tryk. Pumpen får 11,8 v, men jeg har også prøvet at starte bilen mange gange. Så jeg tror det er fint.

Jeg døjer også med, at bilen går ud, når jeg drejer til højre med mindre end en kvart tank benzin. Jeg fandt ud i i dag, at pumpen har været skiftet før. Jeg tror, at man bare har monteret pumpen fra en almindelig 306, som sikkert stikker mindre ned i tanken.

Uanset skifter jeg pumpen til en fra en cabriolet. Men hvilke andre ting kan der være skyld i mit problem?

Jeg har prøvet at lave en video med lyden fra pumpen. Den lyder overhovedet ikke som de plejer i 306'ere: https://drive.google.com/file/d/0B1-SGk9ECESBS2JyR0dIT29GVWM/view

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: 306 starter ikke
« Svar #1 Dato: 14. Maj 2016, 20:38 »
Om det er fra en CC eller ikke det er den samme
Der sider sådan en elektrisk retur ventil til højre i motorrummet det kan være at den er defekt
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Dejbjaerg

  • Gæst
RE: 306 starter ikke
« Svar #2 Dato: 14. Maj 2016, 23:04 »
Pumpen er ikke den samme. De har 2 forskellige reservedelsnumre.
Er der den på billedet? Der går en vakuumslange til den, og ikke andet. Den sidder på dysebroen.

Dejbjaerg

  • Gæst
RE: 306 starter ikke
« Svar #3 Dato: 14. Maj 2016, 23:05 »
Pumpen er ikke den samme. De har 2 forskellige reservedelsnumre.
Er der den på billedet? Der går en vakuumslange til den, og ikke andet. Den sidder på dysebroen.

https://drive.google.com/file/d/0B1-SGk9ECESBXzhDTkNoVUpyMGs/view?usp=drivesdk

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: 306 starter ikke
« Svar #4 Dato: 15. Maj 2016, 07:09 »
hvad med kontra ventilen på bagsiden af motoren (hvis din model har det) virker den som den skal
« Senest Redigeret: 15. Maj 2016, 10:56 af pug407aut »
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Dejbjaerg

  • Gæst
RE: 306 starter ikke
« Svar #5 Dato: 15. Maj 2016, 08:52 »
Sidder den i selve pumpen?