Forfatter Emne: Peugeot 307 HDI 1,6  (Læst 4388 gange)

Perlesnedkeren

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Peugeot 307 HDI 1,6
« Dato: 05. Juni 2016, 12:49 »
Er forholdsvis ny ejer af denne bil fra 2007 og jeg er ikke FOR imponeret. Problemerne ramler ned over denne bil.

Senest har jeg haft en utæt dyse, som jeg fik renset op og skiftet pakning, men nu er der opstået et nyt problem. Omkring dyserne og i området foran (bag ved om man vil. Området mellem dyserne og ventildækslet) ventildækslet, søler det med motorolie. Jeg har skiftet pakningen i ventildækslet og lige lidt hjælper det.

Har prøvet at gøre fuldstændig rent i området, så det er tørt og fint, hvorefter jeg har startet motoren og ladet den gå 1/2 time, givet gas og inspiceret. Alt ånder fred og ro og området er tørt. men.....så snart jeg har kørt en tur, så er alt sølet til igen. Så noget tyder på, at det er når der kommer turbotryk, at olien finder vej ud af motoren.

Jeg kan ikke se, hvor olien kommer fra (For så var problemet måske allerede løst). Min mekaniker melder pas og jeg er ved at få spat :) Har haft ventildækslet af endnu en gang, for at inspicere pakningen og det ser umiddelbart rigtigt ud.

Vil det ændre noget, hvis jeg giver motorfladen flydende pakning?

Bilder jeg mig ind, at olien kommer ud ved ventildækslet, men at det måske kommer et helt andet sted fra?

Er der en venlig sjæl der kan lede mig på sporet af, hvor jeg kan fejlsøge?

Er der nogen der har erfaring med at male sin bil søgrøn og så køre den i havnen. Jeg mener, er det meget strafbart? ;)

hagensen

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 92
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 307 HDI 1,6
« Svar #1 Dato: 06. Juni 2016, 23:04 »
Har selv haft problemet med min 307. Skiftede du kun flammeskiven ellet som skiftede du også den hvide plastik bøsning og den tykke gummiring der sidder imellem topdæksel og det rør dyserne er sat ned i. Jeg skiftede det hele på min.  Husk at dyserne skal spændes moment  ellers bliver topdækslet skævt og du får oliespild fra top af motor. Mener de skal spændes 4 kg og 75 grader og ja det er ikke ret meget. Ifølge min Peugeot kilde skal du også udskifte gevindstykker og møtrikker det har jeg dog aldrig gjort endnu. Håber det kan hjælpe dig og skift nu ved alle 4 dyser
07 Peugeot 307 1,6 hdi
01 Peugeot 307 2,0 hdi

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Peugeot 307 HDI 1,6
« Svar #2 Dato: 06. Juni 2016, 23:19 »
Ja du giver den noget flydende pakning, og husk at lade det tøre en smule før du samler, spænd så alle skruer let til inden du spænder helt til
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Perlesnedkeren

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 307 HDI 1,6
« Svar #3 Dato: 07. Juni 2016, 16:23 »
Citér
hagensen skrev:
Har selv haft problemet med min 307. Skiftede du kun flammeskiven ellet som skiftede du også den hvide plastik bøsning og den tykke gummiring der sidder imellem topdæksel og det rør dyserne er sat ned i. Jeg skiftede det hele på min.  Husk at dyserne skal spændes moment  ellers bliver topdækslet skævt og du får oliespild fra top af motor. Mener de skal spændes 4 kg og 75 grader og ja det er ikke ret meget. Ifølge min Peugeot kilde skal du også udskifte gevindstykker og møtrikker det har jeg dog aldrig gjort endnu. Håber det kan hjælpe dig og skift nu ved alle 4 dyser


Tak for dit svar, men det var som sådan ikke dyserne jeg har problemer med......mere, men at der flyder olie ud et eller andet sted, EFTER jeg har skiftet flammepakningerne. Jeg tror selv at det kommer ud ved ventildækslet, men som sagt, kan jeg ikke se utætheden.

Men der går en prås op for mig nu, hvor du skriver det du gør. Det er selvfølgelig ved topdækslet at olie kommer ud og det passer jo fint med, at olien ligger rundt ved dyserne. Kan jeg skille det hele ad og redde topdækslet? Jeg mener, kan det være blevet permanent skæv?

hagensen

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 92
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 307 HDI 1,6
« Svar #4 Dato: 07. Juni 2016, 18:51 »
Jeg tror at du bare skal have dyserne op igen og så skifte det hele. Tror at topdæksel retter sig igen når du løsner dyserne men du skal stadig have dyserne op for at skifte gummiringen når du samler igen skal gummiringen kun presses halvt ned således at det er dysen der presser den helt på plads.
07 Peugeot 307 1,6 hdi
01 Peugeot 307 2,0 hdi

hagensen

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 92
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 307 HDI 1,6
« Svar #5 Dato: 07. Juni 2016, 18:55 »
Hvis du bor i nærheden af 9620. Kan du kigge forbi så skal jeg nok vise hvad jeg gjorde ved min.
07 Peugeot 307 1,6 hdi
01 Peugeot 307 2,0 hdi

Perlesnedkeren

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 307 HDI 1,6
« Svar #6 Dato: 07. Juni 2016, 18:57 »
Citér
hagensen skrev:
Jeg tror at du bare skal have dyserne op igen og så skifte det hele. Tror at topdæksel retter sig igen når du løsner dyserne men du skal stadig have dyserne op for at skifte gummiringen når du samler igen skal gummiringen kun presses halvt ned således at det er dysen der presser den helt på plads.


Underligt nok var der ingen gummiringe i, da jeg skiftede flammeskiverne. Der var et hvidt plasticstyr (der ligner et pasta møllehjul :o ;) ) Den gummiring du snakker om, kommer vel til at sidde op i mod pastaen?

Perlesnedkeren

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 307 HDI 1,6
« Svar #7 Dato: 07. Juni 2016, 19:03 »
Citér
hagensen skrev:
Hvis du bor i nærheden af 9620. Kan du kigge forbi så skal jeg nok vise hvad jeg gjorde ved min.


Det er morderligt pænt af dig. Bor ikke specielt langt fra Ålestrup (70 km.) Så måske skulle jeg sige ja tak til det tilbud.

Skal jeg blot spørge efter Hagensen, når jeg kommer til byskiltet? ;)

ovebager

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 307 HDI 1,6
« Svar #8 Dato: 13. December 2017, 15:42 »
Hej
Jeg har nu samme problem. Må jeg spørge hvordan du fik det løst ?
Mvh. Ove

hagensen

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 92
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 307 HDI 1,6
« Svar #9 Dato: 18. December 2017, 13:12 »
Skift pakdåser under dyserne og husk at skifte flammeskiver og plastikskive under dyserne og så spænd med korrekt moment hilsen Henrik
07 Peugeot 307 1,6 hdi
01 Peugeot 307 2,0 hdi

ovebager

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 307 HDI 1,6
« Svar #10 Dato: 20. December 2017, 13:12 »
Tak for svar. Jeg prøver. Har lige fået delene hjem. :):)